مدیر کل ثبت احوال استان گفت: امیدواریم رویه صدور کارت ملی هوشمند از ابتدای آبان ماه به روال عادی خود بازگردد. اکنون مراجعات مردم هم برای ثبت نام کارت، بسیار کم شده است و کارهای صدور با سرعت بیشتری انجام می شود.

پایان مشکلات ۶ماهه صدورکارت ملی هوشمند درخراسان رضوی/فقط کارت اولی ها 25روزه دریافت میکنند

 سید حسین نیری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: در چند ماه گذشته، برای تامین کارت خام با مشکلات زیادی روبرو بودیم.

وی افزود: اخیرا این مشکلات با تامین اعتبارات لازم در حال برطرف شدن است. تعداد زیادی کارت تامین شده است و صدور کارت های جدید شروع شده ، اکنون تعدادی کارت صادر و به برخی از دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان ارسال شده است و بزودی تمام متقاضیان کارت ملی که ثبت نام کرده اند، کارت ملی هوشمند  بدست شان خواهد رسید.

وی درپاسخ به پرسش خبرنگار ما که برخی شهروندان بیش از 5ماه است منتظر دریافت کارت هوشمند هستند ولی هنوز پیامکی برای انها ارسال نشده است خاطرنشان کرد: در مقاطع ابتدایی صدور کارت ملی هوشمند، بازه زمانی صدور کارت ۲۵ روز بود که این رویه ای عادی محسوب می شد. اکنون این روند دربرخی موارد  ۲ تا ۳ ماه و دربرخی موارد بیشتر طول می کشد. چون تامین کارت خام با مشکل روبرو شده بود. لذا تعداد زیادی از متقاضیان در نوبت هستند و به مرور کارت ملی هوشمند برای آنها صادر خواهد شد.

نیری در پاسخ به این پرسش که چرا در همین ایام که برخی متقاضیان در نوبت صدور چند ماهه بودند برای برخی دیگر بسیار زودتر کارت ملی صادر شده است گفت: برای کارت اولی ها در همان بازه ۲۵ روزه است کارت ملی صادر می شود. اصطلاح کارت اولی به افرادی اطلاق می شود که تازه به سن ۱۵ سال می رسند و برای بار اول است که می خواهند کارت بگیرند. همچنین آنهایی که تاکنون کارت ملی نگرفته اند و یا آنهایی که درخواست المثنی داشته اند هم کارت اولی محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: فعلا شهروندانی که موفق به دریافت کارت ملی جدید نشده اند، می توانند از همان کارت قبلی استفاده نماید. این کارت تا پایان سال جاری اعتبار دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان گفت: امیدواریم رویه صدور کارت ملی هوشمند از ابتدای آبان ماه به روال عادی خود بازگردد. اکنون مراجعات مردم هم برای ثبت نام کارت، بسیار کم شده است و کارهای صدور با سرعت بیشتری انجام می شود.

وی عنوان کرد: مطابق آمار در سطح استان خراسان ۴/۷ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵ سال وجود دارند که تاکنون ۳۰ درصد از آنها برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.