فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با تاکید بر حذف حاکمیت دلار از جامعه جهانی؛ گفت: برای رسیدن به این هدف باید مبارزه می‌خواهدکرد و آنچه که در مبارزه عاید ما می‌شود به‌طور قطع در مذاکره به‌دست نمی‌آید.

دستیابی به اقتدار اقتصادی مستلزم مبارزه با استکبار جهانی است/ حذف حاکمیت دلار نیازمند مبارزه است

به گزارش قدس آنلاین، سردار یعقوبعلی نظری در افتتاحیه مراسم «دوره آموزشی ـ تشکیلاتی حیات طیبه» ویژه اعضای تشکل‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حرم مطهر رضوی؛ با تاکید بر حذف حاکمیت دلار از جامعه جهانی؛ گفت: برای رسیدن به این هدف باید مبارزه می‌خواهدکرد و آنچه که در مبارزه عاید ما می‌شود به‌طور قطع در مذاکره به‌دست نمی‌آید.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی به جنبه اقتدار ایران اشاره و بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران اقتدار سیاسی، علمی و نظامی و امنیتی خود را با مذاکره به‌دست می‌آورد می‌توانست اقتدار اقتصادی را نیز با مذاکره به‌دست آورد، اما شاهد هستید که این میزان اقتدار را نیز تنها با مبازره کسب کرده‌ایم.

وی دستیابی به اقتدار اقتصادی را مستلزم مبارزه با استکبار جهانی دانست و ادامه داد: تحریم به‌عنوان تنها حربه دشمنان بُردی کوتاه‌مدت دارد، اما بایستی توجه کرد که به‌دنبال تحریم عملیات روانی شدیدی اتفاق می‌افتد که نباید با تاثیرگیری از آن سنگرهای خود را از دست بدهیم.

نظری اتکا به قدرت معنوی را عاملی در جهت شکست تحریم دشمن خواند.

علم در دانشگاه باید با مهارت و اخلاق گره بخورد

در ادامه این مراسم رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نخبه کسی است که کار از درونش بجوشد؛ گفت: کسی که برای حقوق، اضافه کار و حق ماموریت کار می‌کند نخبه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی عبارت «آتش به اختیار» را جوشش کار از درون افراد معنا کرد و اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که انسان‌های غیراستوار را به‌عنوان نخبه معرفی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نخبه کسی است که علاوه بر شناخت خویش، ظرفیت‌هایش و حفاظت از خود توانایی اصلاح محیط و جامعه اطرافش را نیز دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز گذشتن از خوشی‌ها را یکی از راه‌های رسیدن به نخبگی خواند و تصریح کرد: کسی که بخواهد با جوهر نخبگی پیوند بخورد باید رنج بکشد، چنانکه وقتی دو گیاه را پیوند می‌زنند بخشی از پوستشان را می‌کنند.

قرائتی به مشکلات حوزه آموزش اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه مقوله مدرک‌گرایی سبب شده مهارت در جامعه جایگاهی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که تحصیل کردگان با بار علمی و مهارت کافی از دانشگاه فارغ‌التحصیل و تب مدرک‌گرایی از جامعه دور شود.

رئیس ستاد اقامه نماز مهارت‌آموزی دانشجویان را مؤثرترین راه برای برون‌رفت از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید زمینه‌ای را فراهم سازند تا همه دانشجویان هنری را فراگیرند.

وی تاکید کرد: باید انقلابی در آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه علمیه و نظام آموزشی کشور رخ دهد و علم با مهارت و اخلاق گره بخورد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.