جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از کشف طرح ترور 3 تن از رهبران خود در نوار غزه به نام های "یحیی سنوار" رئیس این جنبش در غزه، خلیل حیه عضو دفتر سیاسی حماس و محمود زهار از رهبران برجسته این جنبش خبر داد.

افشاگری حماس درباره طرح ترور سه تن از رهبران خود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع آگاه در جنبش حماس خاطر نشان کردند که هدف از انتخاب این رهبران حماس برای ترور، ضربه زدن به وحدت و یکپارچگی این جنبش است و تحقیقات ویژه صورت گرفته، جزئیات این توطئه بزرگ را که همچنان در حال اجراست، نشان می دهد.

البته این منابع حاضر به افشای جزئیات بیشتری از این طرح یا عاملان طراحی آن نشدند.

رهبران حماس قبل از این هم از خنثی سازی طرح های ترور طراحی شده علیه رهبران این جنبش خبر داده بودند که مهمترین آنها طرح ترور یحیی سنوار و توفیق ابو نعیم رئیس سرویس های امنیتی باریکه غزه بود.

در همین راستا، منابع مذکور اعلام کردند که باریکه غزه در آستانه تحقق توافق آرام سازی شفاهی با تضمین های طرف های منطقه ای؛ از جمله مصر و ترکیه قرار دارد و کلیات توافقات صورت گرفته مشخص شده است، اما تا زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس رئیس آن به لجبازی و مواضع سرسختانه خود ادامه دهند، مفاد این توافق به صورت شفاهی باقی خواهد ماند.

این منابع تاکید کردند که به موجب توافق مذکور، تمامی گذرگاه ها باز شده و محدوده ماهیگیری فلسطینیان توسعه پیدا خواهد کرد. قاهره در راستای این توافق همیشه گذرگاه رفح را باز نگه خواهد داشت و در کنار آن، گذرگاه تجاری صلاح الدین هم به فعالیت خود ادامه خواهد داد. علاوه بر این، در قبال توقف تمامی اشکال تجاوز به نوار غزه، جنبش حماس و باریکه غزه هم باید تظاهرات های حق بازگشت را متوقف کنند و یا با جمعیت کمتر و در نقاطی با فاصله بیشتر از مرزهای غزه این تظاهرات ها را برگزار کنند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.