محمد بیرانوندی با اشاره به این که با اعتبارات قطره‌چکانی مدارس فرسوده حذف نخواهند شد، گفت: دانش‌آموزان در دست مدارس امانت هستند و باید محیط امنی را برای تحصیل آنها فراهم کرد.

با اعتبارات موجود امکان حذف مدارس فرسوده وجود ندارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد بیرانوندی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حوادثی که در مدارس به دلیل فرسودگی فضا و تجهیزات برای دانش‌آموزان رخ می‌دهد، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه مبلغی برای بازسازی مدارس فرسوده در نظر گرفته شد که به میزان 3 میلیارد دلار بود، اما این رقم محقق نخواد شد چون در صندوق ذخیره ارزی هیچ چیز نداریم.

وی افزود: باید اعتبار مورد نیاز برای نوسازی مدارس فرسوده را از محل دیگری که قابلیت تبدیل داشته باشد تخصیص دهیم و تلاش شود تا این 3 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی به ردیف دیگری انتقال یابد، چرا که مشخص نیست این اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی تا چه میزان محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان مشکل مدارس فرسوده را حل کرد و از سوی دیگر بودجه‌های عمرانی دولت نیز کاهش داشته است.

بیرانوندی تاکید کرد: آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید به این نکته توجه کنند که خانواده‌ها فرزندان‌شان برایشان عزیز هستند و این دانش‌آموزان در دست مدارس امانت بوده؛ بنابراین باید کلاس‌های درس ایمن را برای تحصیل آنها فراهم کنیم تا خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

وی یادآور شد: درست نیست در مدارسی که احساس خطر می‌کنند و ممکن است جان دانش‌آموزان را بگیرد به ویژه در مناطق روستایی، فرزندان مردم حضور یابند و بهتر هست آموزش و پرورش مناطق دیگری را جایگزین این مدارس کند، حتی حضور دانش‌آموزان روستایی در مسجد روستا می‌تواند به عنوان یکی از پیشنهادات بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان عنوان کرد: تذکر دادن ما برای خانواده‌هایی که فرزندان‌شان را از دست داده‌اند، فایده‌ای نداشته و فرزند آنها بازنخواهد گشت. بنابراین قبل از این که مدارس فرسوده یکبار دیگر جان دانش‌آموزان را بگیرند باید چاره جدی اندیشید و حداقل انتظار از مسئولین آموزش و پرورش این هست که در چنین مواقعی از خانواده‌هایی که فرزندان خود را از دست داده‌اند دلجویی و عذرخواهی کنند.

در روزهای اخیر برخی حوادث در مدارس کشور باعث شده است تا شیرینی مهر خیلی زود برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها تلخ شود. جان‌باختن دنیا ویسی دانش‌آموز کلاس اولی دبستان ظفر روستای گرماش سنندج به دلیل فرسودگی مدرسه و جان باختن دانش‌آموز پایه دوازدهم یکی از مدارس شهرستان سیریک استان هرمزگان از جمله حوادث تلخی بود که فرسودگی مدارس رقم زد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.