رئیس‌جمهور آمریکا که تا کنون درخواست‌هایش برای گفت‌وگو با ایران به در بسته خورده در شهر ریچموند یک بار دیگر ادعا کرد ایران برای توافق نزد آمریکا خواهد رفت.

ترامپ: ایران برای توافق نزد ما خواهد آمد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها برای حمایت از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در شهرهای مختلف سخنرانی می‌کند در شهر «ریچموند» ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد تهران برای توافق نزد آمریکا خواهد رفت. 

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی که شنبه شب (بامداد یکشنبه به وقت تهران) ایراد شد تصریح کرد: «من ایالات متحده را از توافق هسته‌ای یکجانبه و وحشتناک ایران خارج کردم.»

ترامپ بار دیگر این ادعا را که ایران قصد تصرف خاورمیانه را داشته اما با ورود او به کاخ سفید از این هدف صرفنظر کرده، تکرار کرد. وی گفت: «می‌دانید وقتی من سر کار آمدم- چند هفته قبل از آنکه گزارش‌هایی درباره اتفاقاتی که می‌افتد دریافت کنم- مسئله درباره ایران این بود که کی کل خاورمیانه را می‌گیرند.»

او ادعا کرد: «دوستان، آنها دیگر به این فکر نمی‌کنند. الان گرفتاری‌های خودشان را دارند: در خیابان‌هایشان شورش می‌شود و ارزشان نابود شده. یک روزی که احتمالاً خیلی هم دور نیست نزدمان می‌آیند و می‌گویند می‌خواهیم توافق کنیم. این خوب است، اشکالی هم ندارد، ولی توافقی واقعی نه توافقی شوخی‌وار مثل آنکه دولت قبلی کرد.» 

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم بارها ادعاهایی مشابه سخنان بالا را تکرار کرده و حتی در یک سخنرانی در ماه مرداد گفت حاضر است بدون شرط با مقام‌های ایران دیدار کند. مقام‌های ایران درخواست‌های او برای گفت‌وگو را رد کرده‌اند.  

منابع مختلف خبری گفته‌اند ترامپ در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل 8 بار برای ملاقات با رئیس جمهوری ایران تماس گرفت که تمام درخواست‌هایش رد شد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی شنبه شب از اقدامش برای انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس که با مخالفت‌های جهانی رو به رو شده هم به عنوان یکی از دستاوردهای دولتش یاد کرد. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.