خراسان شمالی-اختتامیه مانور توان افزایی و بازآموزی امداد و نجات، با حضور ۱۵۰ نفر از امداد گران و نجاتگران، در پایگاه عملیات امداد و نجات هلال احمر استان برگزار شد.

خراسان شمالی جزو ۵ استان برتر امدادی قرار دارد/ پایان مانور توان افزایی و بازآموزی امداد و نجات هلال احمر استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد پوراکرامی، رئیس اداره توان‌افزایی و تربیت‌بدنی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در حاشیه اختتامیه مانور توان افزایی و بازآموزی امداد و نجات در بجنورد، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: توان‌افزایی کادر، پرسنل و نجات گران پایگاه‌های بین‌شهری جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در دو مرحله و طی یک ماه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: این دوره ها در ۴ کارگاه با عناوین مختلف با حضور ۱۵۰ نفر از امدادپران و نجاتگران جمعیت هلال احمر برگزار شد، که مدیریت و تثبیت صحنه، اقدامات اورژانسی و پیش بیمارستانی، بالاکشی مصدوم از ارتفاع و مهارت افزایی در فضای معلق و همچنین کارگاهی ویژه خواهران ازجمله عناوین جلسات برگزارشده به‌صورت تئوری و عملی در استان بود.

پور اکرامی افزود: خراسان شمالی پیش از دهه ۹۰ در مسابقات و مانورها در رتبه سی‌ کشور قرار داشت که طی چند سال اخیر علاوه بر برگزاری مسابقات کشوری، مانورهای عملیاتی و مسابقات ملی امداد کوهستان در این استان، خراسان شمالی اکنون بین ۵ استان برتر کشور در این زمینه قرار دارد.

محسن نجات، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز گفت: مانور توان افزایی و بازآموزی امدادونجات در جاده ویژه ۱۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در پایگاه عملیات امداد ونجات هلال احمر استان برگزار شد که کارکنان این جمعیت در مانوری ۶ روزه، با آخرین روش های امداد رسانی جمعیت هلال احمر در حوادث جاده ای آشنا شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.