همدان-حمید پرورشی خرم از روکش ۱۳۳ کیلومتر از آسفالت سطح راه های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

۱۳۳ کیلومتر از جاده‌های استان همدان روکش آسفالت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در گفتگویی اظهار داشت: موثرترین شرایط برای حمل و نقل، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم کردن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

وی افزود: از این رو به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها، اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح راه های شریانی و روستایی استان اجرایی شده است.

پرورشی خرم یادآور شد: در نیمه دوم سال جاری نیز با توجه به شرایط آب و هوایی، برنامه اجرای روکش آسفالت جاده ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای امسال عملیات درزگیری راه های آسفالته نیز در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال ۸۷ کیلومتر عملیات درزگیری در استان انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی استان و عوامل مختلف محیطی فعالیت های گسترده ای نیز در زمینه ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت های محورهای ارتباطی همدان توسط این اداره کل انجام شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۳۹ هزار مترمربع از روکش آسفالت راه های استان در این مدت لکه گیری شده است.

پرورشی خرم ادامه داد: جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست و نگهداری، تعریض و هرگونه فعالیت های مرتبط با آن را به این اداره کل محول شده و بدیهی است ایمن کردن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راهها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مسئول تأکید کرد: هدف نگهداری راه، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.

گفتنی است، در استان همدان ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.