صندوق بین‌المللی پول امروز از اعضای خود خواست تا از استفاده ابزاری از ارزهای ملی خود خودداری کرده و برای جلوگیری از تشدید اختلافات تجاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

رویترز: صندوق بین‌المللی پول خواستار جلوگیری از استفاده از ارز به عنوان سلاح شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، صندوق بین‌المللی پول طی نشست اعضای خود از کشورها خواست تا از استفاده ابزاری از ارزهای ملی خود خودداری کنند.

این صندوق همچنین خواستار مذاکره کشورها برای حل اختلافات تجاری و جلوگیری از تشدید مناقشات بین کشورها شد. 

صندوق بین‌المللی پول معتقد است افزایش هزینه استقراض کشورها می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار دهد.

نشست مشترک سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی طی امروز و دو روز گذشته در شهر بالی اندونزی برگزار شد.

این صندوق اعلام کرد: کشورهای حاضر در این نشست سالانه توافق کردند تا راه‌های بهبود حضور سازمان تجارت جهانی برای حل مناقشات بین کشورها را فراهم کنند.

کمیته پولی و مالی بین‌المللی طی بیانیه‌ای در این نشست اعلام کرد: ما معتقدیم که تجارت آزاد، عادلانه و تجارتی که به سود طرفین در حوزه مبادلات کالا و خدمات باشد در کنار سرمایه‌گذاری پیشران رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال است. ما از کاهش ارزش پول ملی برای افزایش رقابت‌پذیری خودداری کرده و نرخ برابری ارزهای خود را با اهداف رقابتی تغییر نخواهیم داد.

در نشست سال جاری نگرانی نسبت به تشدید مناقشات تجاری بین کشورها در کنار تأثیر بالا رفتن نرخ بهره دلار بر رشد اقتصاد جهانی که اخیراً بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داده بود ازجمله مهم‌ترین مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.