رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: از 19 مهر ماه طرح ویژه ترافیک اربعین در استانها شروع شده است.

اجرای طرح ترافیک ویژه ایام زیارت اربعین/توصیه‌هایی برای کسانی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین، اظهار داشت: از 19 مهر ماه طرح ویژه ترافیک اربعین در استانها شروع شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا، تصریح کرد: از 28 مهرماه تا 14 ابان ماه پلیس با اماده باش 100 درصدی حضور فعال دارد.

سردار مهری ادامه داد: پلیس راهور با بیش از 5 هزار نیرو در قالب 1400 تیم در استان های هدف مستقر خواهد بود.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به بحث جاده‌ها و معابر پرداخت و گفت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات مناسبی توسط وزارت راه، استانداران و فرمانداران انجام شده است. 

وی گفت: نیاز است تا 28 مهرماه تمام عملیات‌های عمرانی به پایان رسیده و بعد از آن اقدامات ایمنی و نصب خط‌کشی‌ها و علائم آغاز شود. 

سردار مهری به موضوع پارکنیگ‌ها پرداخت و گفت: خوشبختانه وضعیت پارکینگ‌ها امسال بهتر شده و در زمینه روشنایی و محصورسازی نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است. 

رئیس پلیس راهور ناجا به زائران توصیه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و اگر قصد تردد با سرویس حمل و نقل عمومی را دارند به موقع اقدام کنند. 

وی به زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی اقدام به تردد می‌کنند توصیه کرد: حتما هماهنگی لازم با پلیس راه را در سطح جاده‌ها داشته باشند و از رانندگی با خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کرده و از سبقت و سرقت غیرمجاز خودداری کنند. 

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به استقرار ماموران بخصوص در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه، چذابه و مهران اشاره کرد و گفت: در مسیر منتهی به مرز خسروی نیز پیش‌بینی لازم برای استقرار ماموران شده و اگر این مرز باز شود ماموران نیز بلافاصله حضور خواهند یافت. 

سردار مهری درخصوص مدیریت گره‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به مرزها اعلام کرد: تمهیدات لازم پیش‌بینی شده؛ به طوری که در مرز شلمچه و این محور وضعیت مناسب‌تری نسبت به دو مرز دیگر و سال گذشته خواهیم داشت. 

وی افزود: برخی معبرها تعریض شده و محور مهران- ایلام وضعیت چهار خطه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.