هاشمی رفسنجانی درباره بازنشستگی افشانی گفت: افشانی تا زمانی که وزارت کشور کتباً بازنشستگی او را اعلام نکند، همچنان شهردار است.

افشانی تا زمانی که وزارت کشور کتبا بازنشستگی او را اعلام نکند شهردار خواهد ماند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نود و سومین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز(یکشنبه) برگزار شد، پس از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران، با اشاره به جزئیات‌ این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر آماده عزیمت‌ به نشستی‌ هستیم که پدافند غیرعامل‌ برای رؤسای شورای شهر و شهرداران‌ کشور برگزار کرده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به دلیل عزیمت این جلسه امروز در جلسه شورا حضور نخواهم داشت، تصریح کرد: آقای امینی به عنوان نایب رئیس شورا جلسه امروز را اداره خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص جلسه‌ای که امشب اعضای شورای شهر با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت، گفت: علت طولانی شدن جلسه هم‌اندیشی امروز این بود که اعضا هر کدام صحبت‌هایی داشتند که موجب طولانی شدن جلسه شد که از سوی دیگر افشانی شهردار تهران هم صحبت‌هایی را آماده کرده بود که در نتیجه به دلیل شرایط موجود جلسه طولانی شد.

وی در خصوص دلایل دیگر طولانی شدن این جلسه افزود: یکی از مباحث، بحث انتصابات‌ در شهرداری بود که برای بعضی از اعضا این اتفاق سئوال برانگیز شده بود و دیگری هم تبیین‌ مواردی بود که قرار است امشب در جلسه با نمایندگان تهران مطرح شود که یکی از موضوعات آن همین بحث بازنشستگی‌ است که در خصوص گرفتن استفساریه‌ و نحوه الزام آن بحث کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه قبلی هم‌اندیشی تصمیم گرفته شد که جلسه‌ای با لیست امید داشته باشیم، تصریح کرد: این جلسه، جلسه جدیدی نیست و ما تقریباً هر 2 ماه یک بار با 30 نماینده تهران جلسه داشتیم و عمدتاً این جلسات در مجلس برگزار می‌شد، اما این بار من پیشنهاد کردم چون بحث تثبیت‌ مدیریت در شهرداری مطرح است، این جلسه در شورای شهر تشکیل شود و قرار شد با آقای عارف صحبتی شود و او هم قبول کرد که این جلسه همراه شام در شورای شهر برگزار شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه این جلسه یک جلسه داخلی است، تصریح کرد: جلسه مذکور بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وزارت کشور نظر خود را در خصوص وضعیت بازنشستگی‌ افشانی اعلام کرده و چرا شما نمی‌پذیرید؟، گفت: به شما اعلام کرده‌اند، هنوز چنین موضوعی را به ما اعلام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه روز گذشته به همراه الویری‌ و لاهوتی‌ نزد معاون عمرانی جدید وزارت کشور بودیم، تصریح کرد: او به ما گفت که از دیوان محاسبات نامه دریافت شده و نظرشان را هم اعلام کرده‌اند، اما از اداره حقوقی رئیس جمهور هنوز نظر کتبی دریافت نشده است و در حال رایزنی هستیم که در همین هفته نظر آن‌ها را دریافت می‌کنیم و قرار شد که نظر خانم جنیدی‌ به وزارت کشور بیاید و در صورت نیاز نظر قطعی وزارت کشور به ما اعلام شود.

وی افزود: یکی از دلایل جلسه امشب این است که اولاً با نمایندگان مشورت کنیم که استفساریه‌ چگونه باید تهیه شود و دوم اینکه اگر استفساریه‌ انجام شود نظر مجلس چیست؟ منفی یا مثبت است؟

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در جلسه امروز افشانی برخورد مناسبی داشت و گفت که می‌خواهم کاملاً قانونی در این پست بمانم و اگر یک ساعت هم بفهمم‌ که این موضوع قانونی نیست، در شهرداری نخواهم ماند و در جلسه‌ای هم که با وزیر کشور داشت، خواسته بود که این موضوع هر چه سریع‌تر روشن شود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه گزینه‌هایی در حال حاضر برای شهرداری تهران مطرح است، گفت: هنوز گزینه‌ای مطرح نشده، اما اگر هم مطرح شود الان به شما نخواهم گفت.

وی موضوع انتصابات اخیر را یکی دیگر از بحث‌های جلسه هم‌اندیشی امروز صبح برشمرد و گفت: در این مورد افشانی اعلام کرد تا آخرین لحظه‌ای که در شهرداری هستم محکم و قوی خواهم بود و اجازه نخواهم داد که در شهرداری تهران به خاطر تضعیف‌هایی که صورت می‌گیرد بَلبَشو و بی نظمی ایجاد شود و با قدرت پای تصمیمات خود می‌ایستم و دلایل تغییرات را هم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه افشانی اعلام کرد به دلیل برخی مسائل با معاون برنامه‌ریزی مشکلاتی داشته و قصد تغییر او را دارد، گفت: اما اینکه چه اتفاقی بین افشانی و میرزایی‌ افتاده است، موضوعی است که من از آن اطلاعی ندارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.