سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: تاکنون 500 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند که 37 هزار نفر آنها از خراسان رضوی هستند.

حضور 37 هزار نفری خراسانی‌ها در پیاده‌روی اربعین
به گزارش قدس آنلاین ، اکبر پارسا پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان اینکه نقش تبلیغات و انعکاس مثبت و منفی نهادها موجب بهتر شدن اوضاع می‌شود؛ گفت: عملیات روانی منفی که پیش از این برای اربعین ایجاد شده، حرکت در این مسیر را قدری کند می‌کند، اما با استعانت از خدا، توطئه‌ها نقش بر آب می‌شود و محال است که راه کربلا بسته شود.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان اینکه یقینا پیاده‌روی مقدمه تحول در مقیاس جهانی است؛ تاکید کرد: هیچ قدرت سیاسی و هیچ موج رسانه‌ای نمی‌تواند در برابر اربعین ایستادگی کند، چراکه زمینه‌ساز این حرکت ما نیستیم، بلکه شخص دیگری است.

وی درخصوص فعالیت‌های این ستاد برای اربعین 97 بیان کرد: ستاد بازسازی به‌عنوان جذب مشارکت در این حرکت بزرگ مسؤولیتی را به‌عهده گرفته است.

پارسا ادامه داد: سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین کارها به‌عهده اعضای این ستاد است که به‌صورت کاملا مردمی به‌خدمت‌رسانی می‌پردازند.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری فعالیت‌های جذب مشترک را آغاز کردیم و برای ثبت‌نام موکب‌داری فراخوان زدیم.

وی افزود: ثبت تقاضا و توان‌سنجی صلاحیت قومی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت و همچون سال گذشته مجوز فعالیت برای آنها صادر شد.

پارسا با اشاره به‌آغاز صدور ویزا برای خدمه خاص از امروز؛ متذکر شد: اسکان این افراد از پایان مهر در عراق انجام می‌شود.

سرپرست ستاد بازسای عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان اینکه نسبت به‌سال گذشته برای موکب‌داری متقاضی بیشتری داشتیم؛ خاطرنشان کرد: در سال جاری، ۵۸ موکب از این در اربعین فعاایت دارد، در حالی که سال گذشته تعداد آنها 57 موکب بود.

وی درخصوص چگونگی تقسیم‌بندی حضور این موکب‌ها در ایام پیاده‌روی اربعین؛ گفت: موکب‌ها در مناطق مختلفی برپا می‌شود و در کربلا ۲۴ موکب، در نجف ۱۱ موکب، در سامرا ۴ موکب، در کاظمین۱۴ موکب و یک موکب بسیار بزرگ هم مرز مهران برپا می‌شود.

پارسا افزود: ۱۵ موکب فقط برای اسکان، ۱3 موکب فقط برای تغذیه و ۲۶موکب برای اسکان و تغذیه در نظر گرفته شده است.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اضافه کرد: 4 موکب هم برای فعالیت‌های خدماتی در نظر گرفتیم و ۳ موکب هم برای خواهران برپا شده است.

وی اظهار کرد: ۶۵ هزار نفر اسکان شب خواب داریم و ۸۶ هزار تغدیه در 3 وعده که نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

پارسا یادآور شد: ۱۷۵ کامیون و خودرو حمل بار برای خدمت‌رسانی و فعالیت در موکب‌ها ثبت شده که انتظار می‌رود تعداد آنها به 200 دستگاه هم برسد.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اعلام شماره حسابی برای جذب کمک‌های مالی و صرف شدن آن در ایام اربعین؛ ادامه داد: ما برای جذب کمک  حسابی را با شماره ۰۱۲۰۲۰۰۰۰۰۰۰۰ و شناسه ۵۷۷۱۲۵ در نظر گرفته‌ایم و هر شهرستانی هم یک حساب باز کرده است.

وی بیان کرد: گروه‌های پیشرو در کاظمین، سامرا، نجف و کربلا مستقر هستند.

پارسا با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در یک مرحله بازسازی است؛ اضافه کرد: در بحث توسعه حرم فعالیت داریم و در ۶ ماهه نخست سال جاری در سطح استان یک میلیارد و ۲۹۰میلیون تومان جمع‌آوری کردیم که نسبت به‌سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ادامه داد: در کنار پول نقد، ۷۰۰ گرم طلا نیز جمع‌آوری شده، درحالی که این رقم در سال گذشته برابر با 2 هزار و 500 گرم طلا بود و امسال این رقم نسبت به‌سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به‌بازسازی‌های عتبات عالیات؛ بیان کرد: ما در این بازسازی‌ها به ۵۰ سال آینده هم توجه داشتیم و فضاسازی حضور زائران سال‌های آینده را هم در صحن حضرت زهرا(س) فراهم کردیم.

پارسا افزود: بعد از ساخت صحن حضرت زهرا (س) هم به‌دنبال ساخت صحن حضرت زینب(س) هستیم.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: برای ساخت صحن حضرت زهرا (س) 900 میلیارد هزینه شده که قطعا همه این پول را ایران پرداخت نکرده است.

وی درخصوص ساخت صحن حضرت زینب (س) گفت: این صحن در سه طبقه با ۱۶۶ هزار متر زیربنا ساخته می‌شود که 13 هزار و 800 متر سهم خراسان رضوی است و برای ساخت هر متر ۴ میلیون تومان هزینه می‌شود. 

پارسا متذکر شد: صدور ویزای اربعین در سال جاری به‌نظر ما هم دیرتر و هم کندتر انجام شد.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: زائران دغدغه اسکان و تغدیه نداشته باشند، چراکه با توجه به‌ساخت ۸ سوله و ظرفیت 15 هزار نفری آنها دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد: امسال ما در خراسان رضوی 58 موکب و 3 هزار نفر را به‌عنوان خدمه به‌کربلا فرستادیم.
 
پارسا با بیان اینکه دینار بهتر از ریال است، چراکه عراقی‌ها زیاد از ریال استقبال نمی‌کنند؛ متذکر شد: زائران اربعین کارت شناسایی حاوی کد ملی را به‌همراه داشته باشند، همچنین، لازم است، حضور خواهران در پیاده‌روی اربعین با محارم یا شبه کاروانی باشد تا امنیت آنها فراهم شود.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون 500 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند که 37 هزار نفر آنها از خراسان رضوی هستند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.