در پی ناپدید شدن روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، حزب مخالف انگلیس از دولت این کشور خواست فروش سلاح به عربستان را متوقف کند.

درخواست حزب کارگر انگلیس برای توقف فروش سلاح به عربستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سخنگوی سیاست خارجی حزب کارگر که حزب مخالف اصلی انگلیس است روز یکشنبه در پی ناپدید شدن «جمال خاشقچی» خبرنگار منتقد سعودی در استانبول، اعلام کرد اگر این حزب، رهبری این کشور را در دست داشت، فروش سلاح به عربستان را متوقف می‌کرد.

«امیلی تُرنبِری» وزیر خارجه دولت سایه حزب کارگر، به مجری برنامه «اندرو مر» شبکه بی بی سی گفت: شواهد نشان می‌دهد عربستان این خبرنگار را کشته است.

او در ادامه گفت: «ما در چنین شرایطی باید فروش سلاح به عربستان را تا زمانی که این رویه را تغییر دهد، متوقف کنیم... ما باید به وضوح اعلام کنیم که با این اقدام مخالف هستیم. به نظرم کشور ما باید در مقابل آن‌ها بایستد و بگوید این رفتار قابل قبول نیست».

در همین حال، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس، از عربستان سعودی خواسته درباره آنچه بر سر خاشقچی آمده است توضیح دهد.

خاشقچی در دوم اکتبر برای تحویل گرفتن مدارکی برای ازدواج با نامزد ترکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد. مقامات سعودی می‌گویند او کنسولگری را ترک کرده است، اما مقامات ترک و نامزدش می‌گویند او هرگز از ساختمان کنسولگری خارج نشده است.

منابع ترک در مصاحبه با رویترز گفته اند تحقیقات اولیه آن‌ها نشان می‌دهد خاشقچی -که منتقد تند و تیز دولت عربستان سعودی بود- به قتل رسیده است، اما ریاض این ادعا را رد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.