همدان- در شورای اقتصاد مقاومتی، شرکت آب و فاضلاب استان همدان برای دومین سال پیاپی رتبه برتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در بخش عمران و انرژی استان همدان کسب کرد.

آبفای استان همدان رتبه برتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را کسب کرد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان ، مدیر عامل آبفای استان همدان سید هادی حسینی بیدارلوح تقدیر خود را از دست معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس‌جمهور دریافت کرد.

حسینی بیدار گفت: تمامی اهداف کمی شرکت با درصد پیشرفت حداقل ۱۰۰ درصد به انجام رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل کاهش درصد آب بدون درآمد با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، استانداردسازی انشعابات فرسوده با پیشرفت فیزیکی ۲۹۹ درصد، شناسایی و مرئی‌سازی شیرآلات شبکه توزیع با پیشرفت فیزیکی ۲۹۹ درصد، نشت‌یابی شبکه توزیع با پیشرفت فیزیکی ۱۰۱ درصد، شناسایی و تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز با پیشرفت فیزیکی ۱۵۲ درصد، تعویض کنتورهای خراب مشترکین با پیشرفت فیزیکی ۱۰۴ درصد، جمع‌آوری انشعابات فضای سبز شهرداری با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، ایجاد و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب با پیشرفت فیزیکی ۱۴۶ درصد.

حسینی‌بیدار گفت: یکی از اقدامات مهم سال ۹۶ شرکت آب و فاضلاب استان همدان به منظور رسیدن به اهداف فنی و اقتصادی، اقدام به جایگزینی سامانه‌های گندزدایی آب ژاول با گاز کلر موجود در استان است. که با توجه به خطرات استفاده از گاز کلر و همچنین هزینه‌های بالا به منظور شارژ سیلندرها که در دو یا سه نقطه از کشور انجام می گردد، اقدام به جایگزینی آن با محلول آب ژاول نموده است.

به گفته وی، در مقایسه‌ای که بین هزینه‌های بهره برداری از گاز کلر به منظور گندزدایی، در شرکت آب و فاضلاب استان همدان انجام گردید و با توجه به فاصله‌ی مکانی از محل شارژ سیلندرها و همچین هزینه‌های بهره برداری از آن(شامل هزینه‌های شارژ مجدد و تعمیرات تاسیسات) در مقایسه با آب ژاول، شامل هزینه‌های بسیار بالاتری می‌باشد.به عنوان مثال هزینه‌ی تعمیر یکی از قطعات سامانه‌ گندزدایی گاز کلر که مصرفی نیز می‌باشد مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال می‌باشد

وی ادامه داد: این در حالی است که کل هزینه راه‌اندازی یک سامانه‌ گندزدایی آب ژاول در حدود ۱۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود. لذا با بررسی اقتصادی و از طرفی نیز با توجه به خطرات بالای سیلندرهای گاز کلر، استفاده از سامانه‌های گندزدایی آب ژاول هم به لحاظ هزینه‌های راه‌اندازی و هم هزینه‌های بهره‌برداری از آنها کم‌هزینه بوده و به عنوان گزینه‌ی قابل طرح در بحث اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

مدیرعامل آبفا ادامه داد: مطالعات و نصب شیرهای کنترگر فشار با هدف مدیریت مصرف و کاهش پرت و آب هدررفت انجام شده که اساس این مدیریت فشار نصب دستگاه‌های هوشمند کنترل فشار روی شیرهای فشار شکن می باشد که با قابلیت الگوپذیری که دارند و نرم افزار پیشرفته آنها شرکت آب و فاضلاب را قادر ساخته به فراخور هر منطقه و زون فشاری تعیین شده اقدام به تعریف برنامه ای منظم جهت کاهش و افزایش فشار برای دستگاههای مذکور کند به نحوی‌که این سامانه هوشمند هنگام کاهش مصرف مشترکین بخصوص در شب هنگام که فشار موجود در شبکه رو به افزایش گذارده بطوراتوماتیک اقدام به کاهش فشار کرده و از تحمیل فشار بیش از حد به شبکه و اتصالات که موجب بروز نشتی‌های پنهان زیادی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

حسینی‌بیدار افزود: نصب نیروگاه خورشیدی در ساختمان اداری شرکت از اقدامات مهم اقصاد مقاومتی در سال گذشته است که در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصادی-اجتماعی-زیست محیطی و توسعه پایدار اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ کیلووات در ساختمان ستاد شرکت کرده و در این خصوص با عقد قراردادی به مبلغ ۱/۱۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال با شرکت گلنور اصفهان و از اعتبارات عمرانی شرکت عملیات اجرایی نیروگاه فوق را آغاز نمود و نیروگاه فوق پس از نصب از تاریخ ۳۰/۱۰/۹۶راه اندازی و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح تکریم ارباب رجوع و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مشترکین، بیان کرد: کلیه خدمات به مشتریان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود،‌آنها می توانند با مراجعه به درگاه ارائه خدمات اکترونیکی شرکت به آدرس http://es.hww.ir در هر زمانی اقدام به دریافت کلیه خدمات مورد نیاز به صورت غیر حضوری کنند.

حسینی‌بیدار با اشاره به دیگر اقدامات اقتصاد مقاوتی این شرکت در استان گفت: با توجه به وجود سد سرابی در ۱۰ کیلومتری شهر تویسرکان بهترین گزینه به منظور تامین کسری آب، استفاده از آب این سد و تصفیه آن می باشد .

وی با بیان اینکه در همین راستا طرح پکیج شماره ۲ با بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی با برآورد ۲۷۰۰ میلیون ریالی (با ظرفیت پیش بینی شده تصفیه ۵۰ لیتر در ثانیه) پیشنهاد شد. این در حالی است که هزینه پیش‌بینی شده توسط مشاور جهت اجرای این پکیج ۲۹ میلیارد ریال برآورد شده بود. که پس از تصویب طرح پکیج پیشنهادی امور آبفای تویسرکان در کمیته فنی شرکت آب و فاضلاب استان همدان اجرای پروژه به صورت امانی توسط امور آبفای تویسرکان انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: با انجام این طرح علاوه بر کاهش ۲۶ میلیارد ریالی در هزینه اجرا، عدم نیاز به اجاره چاه و صرفه جویی سالانه ۳/۶ میلیارد ریال در هزینه ها و انتقال آب به صورت ثقلی و کاهش هزینه انرژی در حدود ۵۰۰ میلیون ریال در سال نیز از مزایای دیگر طرح بود.

حسینی‌بیدار افزود: با توجه به عبور خطوط انتقال آب مخازن اصلی شهر از املاک معارضین و از طرفی صدور حکم خلع ید و همچنین جمع اوری این خطوط از املاک مذکور، شرکت آب و فاضلاب استان همدان با هزینه‌ای بالغ بر ۳/۷ میلیارد ریال اقدام به جابجایی این خطوط کرد.

وی توضیح داد: این پروژه توسط اکیپ امانی امور آبفای تویسرکان و به صورت شبانه روزی صورت گرفت و در نتیجه در موعد مقرر املاک فوق تحویل شد. اما در صورت اجرای این پروژه توسط پیمانکار علاوه بر زمان بر بودن نیاز به اعتباری بیش از ۳/۵ میلیارد ریال اضافه بر مبلغ فوق می بود. و قابل ذکر است قطر لوله مذکور ۳۱۵ میلی متر با جنس پلی اتیلن می‌باشد.

حسینی‌بیدار با اشاره به اصلاح امانی خط انتقال آب قروه، اضافه کرد: ۲۶۰۰ متر خط انتقال فرسوده آب شهر قروه که در اثر تماس ۲۰ ساله با آب کلردار به شدت خورده و میانگین حوادث آن بیش از ۲/۵ برابر میانگین استان شده بود نیز توسط پروژه توسط اکیپ امانی شرکت آبفای استان انجام و لوله فولادی فرسوده با لوله چدن داکتیل سایز ۴۰۰ تعویض شد.

وی توضیح داد: انجام این پروژه توسط پیمانکار حدود ۳۹۰میلیون تومان برآورد شده بود که با انجام امانی آن تنها مبلغ ۲۰میلیون تومان هزینه انجام شد.

حسینی‌بیدار در پایان به پروژه خط انتقال آب به شهر کبودراهنگ اشاره کرد و گفت:  این پروژه با طول خط انتقال ۲/۱ کیلومتر و از محل جاری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال صورت گرفت. که مدت اجرای این عملیات علی رغم تمام مشکلات موجود و کاستی ها طی ۲۰ روز صورت پذیرفت. قطر خط انتقال اجرا شده ۲۵۰ میلی متر و جنس آن چدن داکتیل می باشد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان گفت: اتصال اصلی این خط به خط اصلی چدن داکتیل ۶۰۰ میلی متر نیز در مدت زمان کمتر از ۳ ساعت و با قطعی موضعی آب که کمتر از دو منطقه کبودراهنگ را تحت تاثیر قرار داد صورت گرفت که با اتصال این چاه به مدار بهره برداری حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب شهر کبودراهنگ افزوده شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.