گیلان- رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت: فاضلابها،پسابها و اخیرا موتور پمپ‌های کشاورزی وضعیت تالاب انزلی را نگران‌کننده کرده‌اند.

 پسابها و موتور پمپ‌های کشاورزی وضعیت تالاب انزلی را نگران‌کننده کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست گیلان ،احسان هادی‌پور، رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی با بیان اینکه ورود پرندگان مهاجر به تالاب انزلی آغاز شده است، گفت: تاکنون پرندگانی نظیر خوتکاهای ابروسفید، چنگر، اردک سرسبز و ... وارد این اکوسیستم ارزشمند شده‌اند و گروههای بعدی پرندگان نیز تا ماه آینده وارد تالاب انزلی می‌شوند.

وی افزود: تالاب انزلی از مهمترین تالاب‌های کشور محسوب می‌شود که گونه‌های جانوری و گیاهی کم نظیری را در خود جای داده است.

هادی پور با بیان اینکه ورود فاضلاب و پساب ها وضعیت نگران کننده‌ای برای تالاب انزلی به وجود آورده اند، خاطرنشان کرد: پسروی آب دریای خزر و تخلیه آب تالاب به دلیل اختلاف ارتفاعی که وجود دارد، مشکل کم آبی تالاب را بیشتر کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی اضافه کرد: با وجود تنش آبی که در تالاب وجود دارد، احداث موتور پمپ‌ها برای تزریق آب به بخش کشاورزی که به صورت غیر استاندارد است، برمشکلات تالاب انزلی افزوده است.

وی تصریح کرد: می توان به جای هدر رفت دادن آب تالاب، استخرهای قدیمی را احیا کرد و آب باران را در آن ذخیره کرد و برای مصارف کشاورزی از آنها بهره برد.

هادی‌پور گفت: در حال حاضر ورودی آب به تالاب کم است و نباید به بهانه توسعه بخش کشاورزی آب از تالاب به مزارع هدایت شود.           . 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.