فرمانده انتظامی نیشابور از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد.

کلاهبرداری ۶۰۰ میلیونی با استفاده از گله گوسفندان همسایه

" حسین دهقان پور" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت شکایت قضائی از سوی فردی اهل یکی از شهرستان های استان خراسان شمالی مبنی بر کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون ریالی توسط افرادی از وی در شهرستان نیشابور، موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد که فردی پس از تماس تلفنی با وی اظهار می دارد که بدلیل نیاز مالی قصد فروش گوسفندان خود را در نیشابور دارد و با چرب زبانی وی را جهت خرید به شهرستان دعوت می کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پرونده پس از برنامه ریزی و هماهنگی با یکی از دوستانش که نقش چوپان را عهددار می شود خریدار را به یکی از روستاهای بخش مرکزی برده و از دور گله گوسفندان متعلق به فردی دیگر را به رویت خریدار می رسانند.
دهقان پور بیان داشت: خریدار، گله گوسفندان را به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال خریداری و در هماهنگی با فروشندگان قلابی، شب جهت انتقال گوسفندان مراجعه می کند که متوجه ساختگی بودن موضوع می شود.
حسین دهقان پور با اشاره به اینکه کارآگاهان با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند، اظهار داشت: ۲ متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و تحقیقات از متهمان جهت کشف کلاهبرداری های احتمالی دیگر ادامه دارد.
فرمانده انتظامی نیشابور در پایان خطاب به شهروندان توصیه کرد: طمع و اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرائم در جامعه می باشد و در انجام معاملات وسوسه انگیز تامل لازم را داشته باشند ضمن این که با توجه به هشدارهای پلیس فرصت ارتکاب جرم از تبهکاران سلب و خطرات متوجه خود را را از بین ببرید.

منبع: پانا

پایان/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.