رئیس ستاد روحانی در خراسان رضوی گفت: گزینه هایی که در حال حاضر برای استاندار جدید شایع است، مدنظر این کمیته رایزنی نیستند.

گزینه‌های شایع برای استاندار مدنظر کمیته رایزنی اصلاح‌طلبان نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین امینی در خصوص اقدامات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان برای معرفی استاندار جدید، اظهار کرد: در ارتباط با گزینه‌های پیشنهادی برای استاندار خراسان رضوی، ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های آقای رشیدیان، هماهنگی‌هایی از دو هفته قبل صورت گرفته و کمیته‌ای تشکیل شده است.

وی افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب، شورای اصلاح‌طلبان استان، اعتدال و توسعه و یک نماینده از اعضای شورای شهر مشهد است، با نمایندگان اصلاح‌طلب استان نیز هماهنگی صورت گرفته که آن‌ها نیز نمایندگانی را از نمایندگان اصلاح‌طلب حامی دولت در مجلس شورای اسلامی مشخص کردند. این جمع به علاوه مسئول ستاد انتخابات دکتر روحانی در سال ۹۶، به عنوان کمیته رایزنی مشخص شدند.

امینی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه تشکیل شده است، عنوان کرد: در این جلسات در خصوص مصادیق و معیارها هم برای نیروهای بومی و هم برای افراد غیربومی، با تاکید بر شرایط و معیارهایی که یک استاندار باید داشته باشد، به خصوص برای استان مهمی چون خراسان رضوی صحبت شده است. روی این مسائل بحث و گزینه‌هایی مشخص شدند که در حال جمع‌بندی است تا توسط نمایندگان هم به وزارت کشور و هم دولت پیشنهاد شود. رئیس ستاد روحانی در خراسان رضوی با انتشار برخی گزینه‌ها در فضای مجازی گفت: گزینه هایی که در حال حاضر برای استاندار جدید شایع است، مدنظر این کمیته رایزنی نیستند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خراسان رضوی در خصوص شاخص‌های مورد نظر برای استاندار، تصریح کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید از جامعیت و ویژگی‌های استاندار برخوردار باشد، کار در وزارت کشور و کار استاندار به عنوان نماینده عالی دولت با مدیران دیگر استان متفاوت است.

وی ادامه داد: برای ما مطلوب است که گزینه‌ای از درون وزارت کشور باشد که به لایه‌های وزارت کشور و وظایف استاندار شناخت عمیق داشته باشد. بر همین اساس نیز روی گزینه‌هایی تکیه می‌شود که در سطوح وظایف کشور کار کرده باشند یا اگر هم کار نکرده باشند، توانمندی آن‌ها در حدی باشد که بتوان از آن برای اداره استان استفاده کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.