معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از ترجمه کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به سه زبان جدید خبر داد و گفت: انگلیسی‌زبان‌ها بیشترین استقبال را از میان ترجمه‌های مختلف از این کتاب داشته‌اند.

استقبال انگلیسی‌زبان‌ها از کتاب "انسان ۲۵۰ ساله"/ روایتی نو از زندگی سیاسی ائمه اطهار(ع)

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد سالار، معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با اشاره به برنامه‌های مجمع برای ترجمه کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» گفت: این اثر تاکنون به سه زبان عربی، انگلیسی و هوسایی(آفریقایی) ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع شده است. با توجه به محتوای این اثر، مجمع در نظر دارد تا کتاب را به دیگر زبان‌ها از جمله روسی، اردو و اسپانیولی نیز ترجمه کند. تلاش داریم تا کتاب هم در نسخه مکتوب و هم در نسخه دیجیتال منتشر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی کار ترجمه به کندی در حال انجام است، افزود: انتشار این اثر در کشورهای مختلف مورد توجه بسیاری از کتابدوستان و علاقه‌مندان به زندگی سیاسی ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به برخی از واکنش‌های مخاطبان غیر فارسی‌زبان به کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» اشاره و اضافه کرد: ترجمه انگلیسی این اثر بیش از دیگر زبان‌های ترجمه شده مورد استقبال قرار گرفته است؛ به طوری که در بوستون آمریکا به چاپ دوم رسیده است. از سوی دیگر، بارخوردهای مختلفی نیز از زمان توزیع آثار تاکنون دریافت کرده‌ایم. به گفته بسیاری از مخاطبان؛ نگاه جدید و کاربردی و همچنین مستند و متقن بودن منابع در تدوین این اثر از جمله ویژگی‌های مثبت «انسان ۲۵۰ ساله» عنوان شده است.

«انسان ۲۵۰ ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال ۱۳۸۹ است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

این کتاب شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان ۲۵۰ ساله را دلنشین تر می کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.