خوزستان- بلاتکلیفی مکرر مردم بعد از ایجاد شرایط جوی نامساعد؛ استان خوزستان را به دو نیمه، تعطیل و غیر تعطیل تقسیم کرد.

تکرار ناپایداری جوی و بلاتکلیفی استان، میان رسانه‌ها و مدیریت بحران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ بعد از وقوع طوفان گرد و خاک و شامل شدن آن در چندین شهر خوزستان، برخی رسانه ها بر حسب پیش دستی و بروز بودن اخبار خود، بدون اعلام منبع موثق و خاصی، اقدام به نشر اخبار تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی، ادارات و بانک ها کردند.

این درحالی ست که دانش آموزان و کارمندان با خیال راحت و پیش رو بودن یک روز تعطیل به خواب رفتند، اماهنگامی که باران در نیمه های شب بر اهواز بارید و مچ طوفان خاک را خواباند، مردم باز هم با بلاتکلیفی مکرر در چنین شرایطی، مواجه شدند.

مدیریت بحران خوزستان، کیامرث حاجی زاده گفته که ما هیچگونه خبری مبنی بر تعطیلی مقاطع تحصیلی، بانک ها و ادارات منتشر نکرده ایم و همه آن ها دایر هستند. میزان غلظت گرد و خاک در اهواز ۲۱۸۱ میکروگرم بر مترمکعب بود که این مقدار ۱۴ برابر حد مجاز است، اما بازهم مدارس و ادارات اهواز دقیقه نود، دایر شدند و حتی اعتراض فعالان محیط زیست در این زمینه بی پاسخ ماند.

اما کمی بعد سرپرست هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری با اعلام اینکه توده گرد و غبار صبح امروز دوشنبه ٢٣ مهرماه گذراست و آلودگی هوا پایدار نیست، بازهم شاهد اعلام تعطیلی مدارس و ادارات بندرماهشهر و بندرامام، خرمشهر، شادگان، آبادان و 
رامشیر شدیم.

تعطیل بودن یا نبودن، مسئله این است

در کم و زیاد بود میزان غلظت گرد و خاک بحثی نیست همانطور که وجود این پدیده را نمی توان نادیده گرفت، اما مبحث اصلی جایی شدت می گیرد که هماهنگی میان، پیش بینی ها، وقوع پدیده و اعلام اخبار تعطیلی هیچ نزدیکی معنایی نمی توان پیدا کرد. این امر قطعا موجب فلج کردن فعالیت های چندین شهر می شود. تعطیل بودن یا نبودن، مسئله این است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.