بسته نگه‌داشتن دروازه می‌تواند یکی از عوامل اصلی موفیقت یک تیم باشد، رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک باشگاه، افتخاری متمایز برای یک دروازه‌بان محسوب می‌‎شود.

بهترین دروازه‌بان‌ها از نظر تعداد کلین‌شیت در تاریخ هر باشگاه

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در تاریخ لیگ برتر، دروازه‌بانهای زیادی هستند که نقش به‌سزایی در موفقیت یک باشگاه ایفا کردند. در این گزارش بهترین دروازه‌بانهای تاریخ باشگاه‌های حاضر در این دوره لیگ برتر از نظر تعداد کلین‌شیت معرفی شده اند

استقلال

سید مهدی رحمتی، رکورددار کلین شیت در تاریخ لیگ برتر است.این بازیکن در تیمهای فجرسپاسی، مس کرمان، سپاهان بازی کرده ولی بیشتر دوران بازیگری خود را در استقلال پشت سر گذاشته است و با ۸۷ کلین‌شیت رکورددار بیشترین کلین‌شیت دراین تیم است. تعداد کلین‌شیتی که رحمتی در استقلال داشته را هیچ دروازه‌بانی در هیچ باشگاهی تجربه نکرده است. سید حسین حسینی دیگر سنگربان استقلال ۱۳ بار دروازه خود را بسته نگه داشته و به همراه هادی طباطبایی و محمد محمدی در رتبه سوم قرار دارد.این بازیکن در این فصل فرصت بازی و بهبود آمار خود را پیدا نکرده است.

پرسپولیس

پرسپولیس، در اکثر فصول لیگ برتر، از کمبود یک دروازه‌بان طراز اول رنج می‌برد تا از لیگ شانزدهم با حضور بیرانوند، این تیم در درون دروازه به آرامش رسید  و با این گلر، رکوردهای دفاعی تحسین برانگیزی ثبت کرد.بیرانوند با ۳۸ کلین‌شیت رکورددار تاریخ این باشگاه در لیگ برتر است.

سپاهان

دومین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر از نظر تعداد کلین‌شیت رحمان احمدی است.این دروازه‌بان با سابقه در دو مقطع و مجموعا  ۵ فصل در سپاهان بازی کرد و در این مدت ۴۴ کلین‌شیت ثبت کرد و با پشت سر گذاشتن آرمناک و رحمتی، رکورددار تاریخ این باشگاه شد.پیام نیازمند دروازه‌بان جوان زردپوشان که در این فصل به این تیم پیوسته در هشت هفته‌ای که از لیگ سپری شده ۳ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و مسیر طولانی تا تاریخ‌سازی دارد.

ذوب‌آهن اصفهان

محمدرشید مظاهری از لیگ سیزدهم به ذوب‌آهن اصفهان پیوست و در طول این مدت مهره قابل اتکایی برای تیم اصفهانی محسوب شده است. او از لیگ چهاردهم تاکنون هرفصل حداقل ۹ کلین‌شیت داشته و با ۴۸ کلین‌شیت رکورددار تاریخ باشگاه ذوب‌آهن است.

 

فولاد خوزستان

ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان سابق تیم ملی از جمله بازیکنان مطرح تاریخ لیگ برتر به حساب می‌آید.این دروازه‌بان که به همراه فولاد قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده است در مدت ۵ فصل حضور خود در فولاد ۴۱ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا رکورددار تاریخ این باشگاه شود.احسان مرادیان دروازه‌بان فعلی این تیم نیز ۷ کلین‌شیت در فولاد خوزستان داشته است.

استقلال خوزستان

در طول تاریخ لیگ برتر اگر بخواهیم از تاثیر یک دروازه‌بان در موفقیت یک تیم نام ببریم، فرناندو دخسوس در استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم که با قهرمانی نماینده خوزستان همراه شد بهترین نمونه است.عملکرد این گلر برزیلی به گونه‌ای بود که عبدالله ویسی ارزش گلر خوب را از پدر و مادر خوب بهتر دانست.این دروازه‌بان در آن فصل ۱۷ کلین‌شیت داشت و با همین تعداد رکورددار استقلال خوزستان در تاریخ لیگ برتر شد.

صنعت نفت آبادان

حسن هوری با سابقه‌ترین بازیکن صنعت نفت در تاریخ لیگ برتر است.این دروازه‌بان ۲۳ کلین‌شیت برای صنعت نفت آبادان داشته است.شهاب گردان دروازه‌بان این فصل صنعت نفت، آمار درخشانی در کلین شیت در تاریخ لیگ برتر دارد و باید دید تا چه حد می‌تواند به رکورد دخسوس نزدیک شود.

پیکان

مهدی واعظی دروازه‌بان سالهای دور پیکان با ۲۸ کلین‌شیت موفق‌ترین دروازه‌بان تاریخ این باشگاه است هرچند وحید شیخ‌ویسی گلر فعلی و جدید این تیم، آغاز طوفانی داشته و تا این جای رقابتها ۵ کلین‌شیت رقم زده و در صورت حضور مستمر در این تیم در فصول آینده می‌تواند به رکوردشکنی امیداوار باشد.

سایپا

رحمان احمدی دروازه‌بانی است که در ۲ تیم از تیمهای حاضر در این دوره لیگ برتر رکورددار کلین‌شیت است.این گلر ۳۳ کلین‌شیت برای سایپا نیز داشته است.حامد فلاح‌زاده نیز تاکنون ۲۶ بار دروازه سایپا را بسته نگه داشته است و در رتبه دوم تاریخ باشگاه سایپا است.او این فرصت را دارد که دراین فصل به این رکورد نزدیک شود ولی در حال حاضر نیمکت‌نشین شده است.

تراکتورسازی

تراکتورسازی از جمله تیم‌هایی است که سابقه جذب بازیکن سرباز دارد. محمدرضا اخباری دروازه‌بانی که دوران خدمت خود را در این تیم پشت سر گذاشت در دو سال حضور خود، ۲۷ کلین‌شیت داشت و رکورددار تاریخ این باشگاه شد.محسن فروزان، دروازه‌بان فعلی تراکتورسازی نیز تاکنون ۴ کلین‌شیت داشته است.

پدیده مشهد

از صعود تیم فوتبال پدیده مشهد به لیگ برتر در لیگ چهاردهم تا پایان لیگ شانزدهم، مجتبی روشنگر سنگربان این تیم بود و ۲۴ بار دروازه تیمش را بسته نگه داشت و رکورددار تاریخ این باشگاه است.یوسف بهزادی و محمدناصری دو دروازه‌بان فعلی پدیده به ترتیب دو و یک کلین‌شیت برای پدیده داشته‌اند.

گسترش فولاد (ماشین‌سازی)

فرناندو دخسوس پس از جدایی از استقلال خوزستان به گسترش فولاد پیوست.این دروازه‌بان در گسترش فولاد ۲۰ کلین‌شیت داشت و این فصل با تغییر نام این تیم به ماشین‌سازی یک کلین‌شیت به مجموع کلین‌شیت‌هایش اضافه کرد.

پارس جنوبی جم

پارس جنوبی فصل گذشته در اولین حضورش در لیگ برتر فصل خوبی پشت سر گذاشت و محسن فروزان توانست ۹ بار دروازه این تیم را بسته نگه دارد.احمد گوهری سنگربان جوان این فصل پارس جنوبی تا این جای فصل ۴ کلین‌شیت داشته و امیدوار است رکوردی بهتر از فروزان از خود بر جای بگذارد.

سپیدرود رشت

سپیدرود رشت در ۲ فصل حضور خود در لیگ برتر، ۳ دروازه‌بان داشته که محمدرضا حسینی و ایمان صادقی با ۵ کلین‌شیت رکورددار هستند و می‌توانند در این فصل رکورد خود را بهتر کنند.

نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان پیش از این یک بار در لیگ برتر حضور داشت و در لیگ چهاردهم روزهای پرتلاطمی را در درون دروازه تجربه کرد گئورگ گئورگیف با تنها ۴ کلین‌شیت در آن فصل بهترین آمار این تیم را از به جای گذاشت.میلاد فراهانی در این فصل ۳ کلین‌شیت داشته و به سادگی می‌تواند از این رکورد عبور کند.

نساجی مازندران

نساجی برای اولین بار، حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و تا بدین جای فصل ۲ کلین‌شیت داشته که یکی به نام حامد لک بوده و دیگری به نام امین رضایی.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.