قصد داریم شما را با کارکنان خاص و متفاوت که موجب شهرت یک کافه شده اند، آشنا کنیم.

کافه‌ای که با خدمتکاران "سندروم داون" و "اوتیسم" به شهرت رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، کافه ای به نام لبخند در استانبول ترکیه وجود دارد که بیشتر کارکنان آن را مبتلایان به سندروم داون و اوتیسم تشکیل داده اند. ارون نامی یکی از این افراد است که درباره وضعیت خود و همکارانش در این کافه می گوید: من همیشه از مشتریان اینجا یک درخواست دارم، اینکه به من و دوستانم ترحم نکنند زیرا سعی ما بر این است تا بر تصورات معمول درباره افرادی مانند خودمان غلبه کنیم و دید مردم را راجع به این بیماران تغییر دهیم. من با حقوق ماهانه خود به خانواده ام از لحاظ مالی کمک می کنم و بزرگترین آرزویم درحال حاضر خرید یک خودرو است. ما می خواهیم در کنار هم در کمال مهربانی به کارمان ادامه دهیم.

کافه‌ای خاص با مشتریان متفاوت در ترکیه+تصاویر

ارون یکی از کارکنان کافه لبخند

گفتنی است این کافه از سال ۲۰۱۶ افتتاح شده که اکنون بستری مناسب برای شکوفا شدن جوانانی چون ارون شده و بد نیست بدانید کافه لبخند بخشی از پروژه شهرداری اوسکودار، یکی از بخش‌های آسیایی استانبول بود. به گفته شهردار این بخش، هدف از تاسیس مکان مذکور ایجاد شرایطی برای آشنایی با بیماران سندروم داون و اوتیسم و همچنین بالا بردن سطح آگاهی مردم درباره این قبیل بیماری هاست.

از دیگر مبتلایان به سندروم داون که محدودیت ها را پشت سر گذاشت می توان به دختری با نام ملانی سگارد ۲۱ ساله اشاره کرد که موفق شد به عنوان گوینده برنامه هواشناسی در شبکه ملی فرانسه شروع به کار کند.

کافه‌ای خاص با مشتریان متفاوت در ترکیه+تصاویر

کافه‌ای خاص با مشتریان متفاوت در ترکیه+تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.