نمایندگان استان خراسان رضوی اعتقاد دارند مسئولان در باره دوبانده شدن «جاده مرگ» کوتاهی کرده و در این باره دغدغه ای ندارند.

مسئولان دغدغه‌ای درباره "جاده مرگ" ندارند/بودجه محور کاشمر-شادمهر بعد از 12 سال هنوز اختصاص پیدا نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، محور کاشمر به شادمهر شهرت «جاده مرگ» را به خود گرفته و افراد زیادی را تاکنون به کام مرگ کشانده است؛ علی رغم اینکه قرار بود بر اساس مصوبه هیأت دولت از سال ۱۳۸۵ ساخت باند دوم آن اجرایی شود متأسفانه با گذشت ۱۲ سال از این مصوبه تاکنون فقط در ۲۵ کیلومتر از این محور، عملیات اجرایی آغاز شده است که از این میزان، پنج کیلومتر آسفالت آن نیز به اتمام رسیده اما به‌ دلیل افزایش قیمت علائم و هزینه‌های خط‌ کشی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؛ جاده‌ای ۵۵ کیلومتری که دوبانده شدنش قربانی نبود اعتبارات شده است.

 تا سال ۹۵ این جاده در فهرست پروژه های ملی قرار نداشت

بهروز بنیادی نماینده کاشمر گفت: علی رغم انکه گفته می شود دوبانده شدن این جاده در سال ۸۵ توسط هیئت دولت به تصویب رسیده است اما تا سال ۹۵ این جاده دارای شناسنامه ملی نبود و جزو ۲۰هزار پروژه ای که در کشور درحال اجرا بود قرار نداشت.

بنیادی با بیان اینکه چرا مسئولین اسبق شهرستان، استان و نمایندگان ادوار مجلس تلاش نکردند این جاده دارای ردیف بودجه ملی  باشد گفت: از این رو ابتدا این جاده باید در فهرست سازمان برنامه و بودجه قرار می گرفت تا برای اجرای ان بودجه تخصیص پیدا کند. از این رو ابتدا باید  تلاش می شد که  این پروژه دارای ردیف ملی بودجه شود که این مهم در اواخر سال ۹۵ صورت گرفت و کمیسیون ماده  ۲۳ این جاده گرفته شد اگرچه موفق به جذب بودجه برای سال ۹۶ نگردید.

*دولت فعلی نیز حاضر به اختصاص بودجه برای این جاده نبود

وی اظهار داشت:  از طرفی برای سال ۹۷ نیز مسئولان به هیچ وجه حاضر نبودند برای دو بانده شدن این محور بودجه ای اختصاص بدهند و با رایزنی هایی که صورت گرفت در داخل کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و با کمک رئیس کمیسیون عمران مجلس برای این جاده ردیف ملی بودجه تخصیص پیدا کرد.

بنیادی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان نیز موضوع دوبانده شدن این جاده مجددا مطرح و به عنوان اولویت دوم استان در نظر گرفته شد و ۹۵ میلیارد تومان برای یک بازه سه ساله برای دوبانده شدن این جاده اختصاص پیدا کرد که در حال حاضر ۲۵کیلومتر از این  جاده وارد فاز مطالعاتی شده است که با برآورد هزینه های ان باید در وزارت راه و شهرسازی نیز این هزینه ها تایید و به تصویب برسد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که اختصاص بودجه این محور هرچه سریعتر صورت بگیرد زیرا  این جاده جزو پروژه‌های اولویت‌دار و اورژانسی است و  حوادث دلخراش در این محور همچنان سلامت و جان مردم این منطقه را هدف قرار داده است.

 با گذشت ۷ ماه از سال هنوز بودجه این جاده اختصاص پیدا نکرده است

 سعید باستانی عضو دیگر مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی نیز  در این رابطه گفت: با اینکه ۶ ماه از سال جاری گذشته است هنوز بودجه دوبانده شدن جاده مه ولات به شادمهر تخصیص پیدا نکرده است.

باستانی به قدس آنلاین افزود: علی رغم اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان مبلغ ۹۵میلیارد تومان برای این جاده در نظر گرفته شد اما تاکنون هنوز هیچ تخصیص از سوی مسئولان استانی برای این جاده صورت نگرفته است.

نماینده تربت حیدریه و مه ولات تصریح کرد: تا زمانی که این بودجه تخصیص پیدا نکند فرایند مربوط به انتخاب پیمانکار آن نیز معطل خواهد ماند و اجرای این پروژه را به تاخیر خواهد انداخت از این رواز مسئولان انتظار می رود که هر چه سریعتر نسبت به تخصیص این بودجه اقدام کنند تا روند اجرای پروژه سرعت بگیرد زیرا یکی از عوامل مهم توسعه و مؤثر در رشد اقتصادی در جنبه‌های مختلف یک منطقه وجود جاده‌های ایمن و مناسب به‌عنوان زیرساخت‌های اصلی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.