مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آب سدهای اطراف مشهد به دلیل کاهش حجم مخازن، کیفیت فیزیکی لازم را ندارد.

احتمال خروج سد دوستی از مدار آب مشهد

علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در پی گلایه‌های شهروندان در خصوص تغییر طعم و بوی آب آشامیدنی در برخی نقاط شهر، بررسی‌های فنی از منابع تأمین آب شهر نشان داد به دلیل برداشت آب از لایه‌های زیرین ذخایر سدها این مشکلات بروز کرده است. وی افزود: آب مورد استفاده در شهر مشهد به لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی ندارد وتنها از لحاظ طعم و بو اندکی تغییر داشته است که به همین دلیل مقرر شد در این مرحله سد کارده از مدار خارج وآب مورد نیاز از محل چاه‌های جایگزین تأمین شود.

 آب و فاضلاب تذکر گرفت

حسنی ادامه داد: همچنین به آب و فاضلاب مشهد تذکر داده شد تا نسبت به شیوه گندزدایی تجدید نظر کنند تا بو و طعم نامطلوب آب شرب شهروندان از بین برود و این درحالی است که وضعیت سدهای دیگر از قبیل سد دوستی هم مشابه سد کارده است؛ به این معنا که به دلیل افت میزان ذخیره سد برداشت از لایه‌هایی صورت می‌گیرد که مطلوب نیستند وبا فرایند گندزدایی تلاش می‌شود به حد مطلوب برسد.

 

کاهش مخازن سدها دلیل بوی بد آب

سخنگو ومدیر روابط عمومی آب و فاضلاب مشهد هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: وضعیت پیش آمده به دلیل کاهش نزولات جوی و کاهش مخازن سدهاست و ربطی به سیستم فنی ندارد. محمدزاده افزود: براساس اعلام مدیران آب منطقه‌ای میزان ذخایر سدها به کمتر از یک پنجم رسیده ودرنتیجه ما راهی به جز برداشت آب از همین منابع نداریم، اما با انجام فرآیند گندزدایی بیشتر تلاش می‌کنیم کیفیت آب شرب را در حد مطلوبی حفظ کنیم. وی گفت: امیدواریم با افزایش بارندگی و بالا رفتن حجم ذخایر سدها وضعیت به حالت سابق برگردد، ولی درحال حاضر نیز دقت لازم صورت می‌گیرد تا به لحاظ بهداشتی مشکلی بروز نکند وبا جایگزین کردن منابعی چون چاه‌ها آب شرب مطلوب‌تری دراختیار آن‌ها قرار گیرد. شایان ذکر است روزنامه قدس طی گزارشی در تاریخ ۳۱ شهریور ماه گلایه شهروندان از بوی نامطبوع و طعم آب شرب مشهد را در همین صفحه منتشر کرده بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.