با اجرای طرح "آهن یاری"، آنمی فقر آهن در بین دختران دانش آموز خراسان رضوی کاهش قابل توجهی یافته است.

کاهش آنمی فقر آهن در بین دختران

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب این طرح با کاهش آنمی فقر آهن در بین دختران هدف ارتقای سلامت و پیشگیری از کمبود آهن، به دختران دانش آموز مقاطع متوسطه اول و دوم مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح استان قرص آهن داده شد.

دکتر زهرا اباصلتی افزود: هم اینک میزان کمبود آهن در بین دختران دانش آموز خراسانی مقاطع متوسطه هشت درصد است؛ در حالیکه این رقم پنج پیش ۱۶ درصد بود.

وی یادآور شد: پارسال ۱۴۰ هزار دانش آموز دختر خراسانی در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم زیر پوشش طرح قرار گرفتند که ۸۵ درصد از گروه هدف را شامل می شدند ولی امسال ۱۰۰ درصد این جمعیت زیر پوشش طرح قرار دارند.

این مقام بهداشتی هشدار داد: کمبود آهن در دوران عادت ماهانه موجب کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری دانش آموزان، افت تحصیلی و خستگی زودرس، ضعف و بی حالی، افزایش ابتلا به بیماری ها و کاهش مقاومت بدن در برابر آنها می شود.

اباصلتی با انتقاد از استفاده نکردن قرص های آهن از سوی برخی دختران، گفت: طبق بررسی ها ۶۰ درصد دختران دانش آموز قرص آهن را استفاده می کنند و بقیه با وجود دریافت آن، این قرص را مصرف نمی کردند؛ لذا توصیه می شود دانش آموزان با توجه به هزینه های صرف شده این موضوع را جدی بگیرند.

طرح "آهن یاری" طبق توافقنامه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، به اجرا درآمده است. یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در خراسان رضوی تحصیل می کنند که دختران نیمی از آنها را شامل می شوند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.