مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: تولید واحدهای پرواربندی این سازمان با استفاده از مدیریت بهینه پرورش دام افزایش پیدا کرده است.

افزایش تولید واحدهای پرواربندی موقوفات آستان قدس با استفاده از دامداری مدرن

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا قاسمی مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: این سازمان یک واحد پرواربندی هزار راسی دارد که در کیلومتر ۳۰ جاده مشهد فریمان در منطقه سنگ‌بست واقع شده است.
وی ادامه داد: طی ۵ ماه نخست سال ۱۳۹۷ از محل واحد پرواربندی سازمان، ۷۴ تن گوشت و از محل واحدهای شیری حدود ۸۰ تن گوشت تولید شده است.
قاسمی اضافه کرد: در سال جاری از مجموع ۳ واحد حدود ۳۰ تن گوشت بیشتر در مقایسه با سال گذشته تولید شده است.
وی مدیریت بهینه پرورش، افزایش تعداد دام‌های پرواری و بهبود ضریب تبدیل را از جمله عوامل افزایش میزان تولید گوشت عنوان کرد.
قاسمی ادامه داد: این مجموعه نزدیک به ۴ هزار راس دام زنده دارد که میزان تولید گوشت مذکور از تعداد ۵۴۳ راس دام استحصال شده است.
وی درباره نوع دام‌هایی که برای کشتار استفاده می‌شوند، گفت: گوساله‌های نری که به منظور تولید گوشت در واحد پرواربندی پرورش یافته‌اند و همچنین دام‌های مازاد از واحدهای شیری که از نظر تولید شیر و آبستن، غیر اقتصادی بوده است، برای کشتار استفاده می‌شوند.
مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی با اشاره به چگونگی فروش گوشت تولیدی این سازمان گفت: این محصول از طریق اعلام مزایده و مراجعه متقاضیان بر اساس آیین نامه معاملاتی سازمان به فروش می‌رسد.

منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.