یزد - به گفته سید علیرضا کربلایی اکرمی عصر دوشنبه عده‌ای ناشناس با حمله به تاسیسات آب استان یزد در شرق اصفهان و در ایستگاه قارنه منطقه بهارستان، خساراتی را به این تاسیسات وارد کرده و آب انتقالی به استان یزد از شب گذشته قطع شده است.

قطعی مجدد آب یزد در پی تعرض به تاسیسات آب‌رسانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسئله تعرض به خطوط انتقالی آب یزد تمامی ندارد و کسی هم توان مقابله با این تخریب‌ها و تعرض‌ها را ندارد تاکنون بیش از ۲۲مرتبه خطوط آب انتقالی یزد توسط عده ای ناسناس تخریب شده است و درهر مورد برای بازسازی این خطو هزینه‌های بسیاری از بیت المال صرف گردیده است .

شامگاه دوشنبه  یکی از حوضچه‌های خطوط انتقال آب از کوهرنگ در شرق اصفهان توسط  افرادی ناشناس توسط لودر تخریب شد و باعث شد آب انتقالی به یزد قطع گردد و هنوز میزان خسارات وارده به این تاسیسات مشخص نیست و در پی این اتفاق استاندار یزد در یک سفر فوری عازم تهران شده تا ابعاد این ماجرا را بیشتر بررسی نمایند.  

تاکنون بیش از ۲۲بار به تاسیسات آب  انتقالی یزد آسیب رسیده است و هر بار مسئولان قول پیگری داده اند و متاسفانه این قول ها و وعده ها هیچ کدام تحقق کامل پیدا نکرده است .

یزد یکی از کم بارش‌ترین استان های کشور است که متوسط بارندگی در این استان  بسیار پائین بوده و از اوایل پائیز تمام استان های کشور از بارش ها پائیزی بهرمند شده‌اند، ولی متاسفانه این استان در بیشتر روزها با پدیده گرد و غبار مواجه شده هست .

در پی تعرض مجدد به تاسیسات آب استان صبح سه شنبه جلسه فوری و اضطراری حفاظت آب به ریاست معاون عمرانی استاندار یزد در محل استانداری یزد تشکیل شد؛ این جلسه  به منظور بررسی وضعیت ذخیره آب آشامیدنی مردم استان و ضرورت تامین آب تا زمانیکه تعمیرات انجام شود برگزار شد.

سید علیرضا کربلایی اکرمی مدیر کل روابط عمومی آب منطقه ای استان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: متاسفانه در پی تعرض به تاسیسات آب  استان بیش از ۴میلیون لیتر آب در این شرایط بی‌آبی هدر رفته است و با توجه به این میزان آب ، تخلیه حوضچه ها زمان بر خواهد بود . 

کربلایی‌اکرمی افزود : با توجه به حجم بالای آسیب‌ها ، تعمیرات زمان‌بر بوده و احتمال اینکه تا پایان شب، کار تعمیرات به اتمام برسد وجود دارد و پس از اتمام تعمیرات آب انتقالی به استان، مجددا وصل خواهد شد. 

وی از همشهریان درخواست کرد که تا بر طرف شدن این موضوع در صرفه جویی آب دقت لازم را داشته باشند. 

به راستی تا چه زمانی قرار است خطوط انتقالی آب یزد تخریب شود و دوباره بازسازی شود آن هم در این شرایط اقتصادی که کشور با آن مواجه شده است و نقش نیروهای امنیتی و سازمان مربوطه در این بین چگونه  است؟ چرا نظارت مناسبی بر این تاسیسات صورت نمی گیرد؟ این تعرض‌ها  با چه اهدافی صورت می گیرد؟

انتها ی پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.