مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در کمتر از سه ماه در قالب طرح تنظیم بازار ۶۳۰ تن گوشت قرمز منجمد و گرم در سطح استان با محوریت مشهد عرضه و توزیع شده است.

توزیع ۶۳۰ تن گوشت قرمز طرح تنظیم بازار در خراسان رضوی/۱۲۰۰ تن برنج و۸۰۰ تن شکر اکنون آماده توزیع است

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که ۳۸۰ تن گوشت منجمد وارداتی طی سه ماه اخیر از طریق فروشگاه‌های تعاونی کارمندی و کارگری و زنجیره‌ای در اختیار مردم قرار گرفته است گفت::۲۴۴ تن گوشت قرمز وارداتی فقط در یک ماه اخیر عرضه شده که بیش از ۶۰ تن آن در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گرفته است.

وی بابیان این که بخش قابل توجهی از این گوشت وارداتی گرم است و هم اکنون به طور متوسط بین هشت تا ۱۰ تن گوشت گرم وارداتی به بازار استان و مشهد عرضه می‌گردد افزود:۱۲۰ تن گوشت منجمد آماده توزیع است که با توجه به ایام پایانی ماه صفر و حضور زائران در سطح بازار از طریق فروشگاه‌های کارگری، کارمندی و دانشگاه‌ها عرضه می‌شود ضمن آنکه برنامه ریزی شده زمینه ارائه این گوشت به خیریه‌ها هم فراهم شود تا امکان بهره مندی نیازمندان هم تا حدی فراهم شود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این که گوشت گرم استرالیایی در حال ورود به استان است گفت: ۲۰۰ تن گوشت منجمد وارداتی هم در حال ورود به استان است و ذخیره مناسبی هم در اختیار است که در صورت نیاز وارد چرخه مصرف می‌شود.

رسولیان افزود: برای مدیریت بازار و کمک به دامداران، حجم قابل توجهی از نهاده‌های دامی از جمله ذرت، کنجاله سویا و جو از طریق ریلی وارد استان شده ودر انبارهای دولتی ذخیره شده است و اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی هم میزان قابل توجهی از ذخیره نهاده‌ها را در اختیار دارند.

وی ادامه داد:از اول مهرماه نیز ۱۹ هزار تن جو، ۱۶ هزار تن ذرت و هفت هزارتن سویا توسط بخش خصوصی به استان وارد شده که این روند همچنان در حال افزایش است و طی روزهای اخیر رشد قابل توجهی یافته است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استان با اشاره به توسعه طرح تامین نهاده‌ها و مبادله سبوس با گوشت در استان گفت: در این رابطه اختیارات بیشتری به کمیته زیر مجموعه ستاد تنظیم بازار برای تامین گوشت استان داده شده است هم چنین ۶۶ هزار و ۷۰۰ تن شکر، ۴ هزار تن برنج در انبارهای دولتی ذخیره و در اختیار استان است.

رسولیان با بیان این که تا کنون ۱۲۰ تن برنج نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان با قیمت هر کیلو ۴۳ هزار ۵۰ ریال عرضه شده اس افزود: ۸۰۰ تن شکر هم اکنون آماده توزیع است که با تعیین قیمت، عرضه آن در بازار با نرخ دولتی انجام می‌شود هم چنین با توجه به برخی مباحث در زمینه افزایش قیمت برنج خارجی در بازار، رصد و بررسی وضعیت بازار آغاز شده و با موارد گرانفروشی برخورد می‌شود.

وی با بیان این که ۸ هزار حلقه لاستیک عموما ویژه ناوگان باری درسطح استان وجود دارد گفت:: روند توزیع این لاستیک‌ها همچنان ادامه دارد و بخشی هم به ناوگان شهری اختصاص می‌یابد.

رسولیان ادامه داد: طی یک ماه اخیر در فاصله ۲۱ شهریور تا ۲۱ مهرماه قیمت ۱۶ قلم کالا در استان ثابت، ۴ قلم کاهش و بخشی هم افزایش داشته است که مدیریت این شرایط در دست انجام است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.