مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای خراسان رضوی گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل دهیاران نیز می شود .

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل دهیاران نیز می شود/۲هزار۴۳۶دهیاری فعال در خراسان رضوی وجود دارد

محمد علی همدمی نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در انتخاب دهیاران ابتدا سعی شده است که اولویت با  افراد جوان و غیر بازنشسته باشد اما اگر در روستایی یک فرد بازنشسته به عنوان دهیاری انتخاب شده باشد با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید تغییر پیدا کند  و سمت خود را به یک فرد جوانتر واگذار نماید.

وی تصریح کرد: ۲۴۳۶ دهیاری فعال در حال حاضر در سطح استان وجود دارد که در طول شش ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۸۲ میلیارد تومان بودجه به این دهیاری ها برای انجام امور مختلف در روستا ها پرداخت شده است.

همدمی نژاد با بیان اینکه از ابتدای قانون ایجاد دهیاری ها تا کنون، ۴۶ دهیاری در استان تبدیل به شهر شده اند ، افزود: در شش ماهه ابتدایی سال جاری نیز  ، دو روستای حکیم آباد در شهرستان جوین و سمیع اباد در شهرستان تربت جام مجوز تبدیل شدن به شهر را دریافت کردند .

وی ادامه داد: روستاها کانون اصلی توسعه و از جمله مراکز هویت بخشی کشور هستند از این رو باید به موضوع ایجاد رونق در انها و افزایش اشتغال در روستاها  توجه شود زیرا  در سال های گذشته شرایطی در روستاها بوجود آمد که بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی به شهرها مهاجرت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.