به گفته مهدی فروزان برای زائرانی که از خراسان رضوی قصد حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) را دارند تمهیدات زیادی در نظر گرفته شده که از جمله اینکه آنها می‌توانند مسیر مهران تا نجف را به صورت رایگان طی نمایند.

تمهیدات ویژه برای مراسم اربعین/طی مسیر مهران تا نجف به صورت رایگان/قبل از سفر دینار خود را تهیه کنید

مهدی فروزان دبیر و سخنگوی ستاد اربعین خراسان رضوی در گفت و گو با قدس آنلاین اعلام کرد: برای زائرانی که از خراسان رضوی قصد حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) را دارند تمهیدات زیادی در نظر گرفته شده است، از جمله اینکه آنها می توانند مسیر مهران تا نجف را به صورت رایگان طی نمایند.

فروزان در خصوص آخرین تمهیدات در نظر گرفته شده برای زائران اربعین حسینی (ع) به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با همکاری ستاد اربعین استان خراسان رضوی و تهران و عراقی ها، زائران می توانند مسیر مهران تا نجف اشرف را به صورت رایگان طی نمایند.

وی افزود: در مرز مهران اتوبوس های واحد شهرداری تهران مستقر شده اند. این اتوبوس ها زائران را در حدود ۱۲۰ کیلومتر جابه جا کرده و به شهر کوت می رسانند. همچنین ۱۰۰ دستگاه از اتوبوس های واحد شهرداری مشهد نیز از شهر الشمیلی تا نجف اشرف به فاصله حدودی ۱۱۰ کیلومتر زائران را حمل می کنند. فاصله بین کوت و الشمیلی عراق هم چیزی درحدود ۸۰ کیلومتر است که عراقی ها زائران را با وسایل نقلیه خود از جمله تریلی و کامیون، منتقل می نمایند. زائران با برنامه ریزی صحیح می توانند، مسیر مهران تا نجف اشرف را رایگان و بدون صرف هزینه طی نمایند.

دبیر ستاد اربعین استان خراسان رضوی اعلام کرد: تا کنون میزان ثبت نام خراسانی ها در سامانه سماح ۷۹ هزار نفر بوده است که در حدود ۴۵ هزار نفر از آنها ویزا دریافت کرده اند.

وی بیان داشت: برای حمل و نقل زائران خراسانی اربعین حسینی (ع) از این استان، ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۴ رام قطار تا مرز مهران در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۳ پرواز مستقیم از مشهد به نجف تدارک دیده شده است تا کار انتقال زائران را انجام دهند. لازم به ذکر است که قیمت بلیط رفت و برگشت این پروازهای هوایی ۲ میلیون وهشتصد هزار تومان مصوب شده است و از زائران می خواهیم دقت نمایند تا بلیط به آنها گرانتر فروخته نشود.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۵۷ موکب بین نجف کربلا و کربلا کاظمین و سامرا در نظر گرفته ایم؛ سهمیه اعلام شده به ما از ستاد اربعین کل کشور اسکان ۶۵ هزار زائر است اما با تمهیدات انجام شده توانایی اسکان حدود ۸۵ هزار زائر را داریم و روزانه می توانیم از ۱۰۰ هزار زائر به صرف وعده های غذایی و میان وعده پذیرایی نماییم.

فروزان گفت: بدلیل دوری و فاصله زیاد مرزهای شلمچه و چذابه، در این مرزها ستاد اربعین استان خراسان رضوی خدماتی ندارد و خدمات این ستاد فقط در مرز مهران صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آن دسته از زائرانی که تمایل دارند با وسایل عراقی مسیر را طی نمایند باید بدانند که نرخ این مسیرها از مهران تا نجف اشرف چیزی در حدود ۱۸ هزار دینار و از مرزهای شلمچه و چذابه به نجف در حدود ۲۰ هزار دینار عراقی است. لذا از پرداخت هزینه اضافی خودداری نمایند.

قبل از سفر دینار مورد نیاز خود را تهیه کنند

سخنگوی ستاد اربعین استان خراسان رضوی همچنین در ادامه گفت: زائران اربعین باید از طریق بانکهای عامل برای تهیه دینار  مورد نیاز خود اقدام کنند تا دچار افراد سودجو و دلال نشوند.

وی تصریح کرد: تهیه دینار آزاد است و یارانه‌ای برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

فروزان افزود: تاکنون ۵ هزار نفر از اتباع مقیم استان نیز برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند که پس از بررسی مدارک آنها در تهران، ویزای انها صادر خواهد شد.

وی گفت: پشتیبانی تمام خدمات مربوط به ۵۸ موکب زائران پیاده اربعین استان نیز توسط مردم انجام می شود که تنها مساعدتی که از سوی ستاد به آنها انجام شده است ارائه ویزای رایگان به مدیران موکب و افراد خدمت رسان در این موکب ها بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.