با حضور سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، جلسه کارگروه فرهنگی زائران پیاده دهه آخر صفر برگزار شد.

خدمت۳ هزار روحانی به زائران پیاده امام رضا علیه السلام دردهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، حسینی  سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته زائران پیاده دهه آخر صفر در قالب ۲۳۸۱ کاروان و بیش  از ۴۰۱ هزار نفر وارد مشهد مقدس شدند  که بیش از ۱۰۰ هزار نفر آنها را زائران اتباع خارجی تشکیل می دادند.

وی افزود: بیشترین تعداد زائران در محدوده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال قرار داشتند که ۶۰ درصد زائران را به خود اختصاص می داد و از مجموع ۴۰۱ هزار زائر ۵۴ درصد  مردان و ۴۶ درصد زنان بوده اند.

این مسئول در استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بالاترین میزان  زائران پیاده با ۷۵ درصد از خراسان رضوی و پس از آن با ۱۹ درصد از خراسان شمالی به مشهد مقدس مشرف شده اند.

وی عنوان کرد: از حیث میزان تحصیلات، ۲۰ درصد زائران دارای تحصیلات  دانشگاهی و تکمیلی؛ ۶۹ درصد در حد متوسطه و ۱۱ درصد نیز بیسواد بوده اند.

وی در خصوص اقدامات فرهنگی تبلیغی در نظر گرفته شده برای سال جاری، گفت: تعداد سه هزار روحانی، امر تبلیغ در مبدا، مسیر و مقصد زائران پیاده را در بیش از ۲۵۰۰ کاروان به انجام خواهند رساند.

این سرپرست ادامه داد: ضمن اینکه محصولات فرهنگی برای کاروان های زائران پیاده در نظر گرفته شده است؛ این محصولات برای زائران در سنین مختلف، مبلغان و مسئولان کاروان ها و ایستگاه ها متفاوت خواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: بدرقه همه کاروان ها از مبدا در دستور کار قرار گرفته است و امسال در قالب گروه های آوای رضوان و ۲۰ گروه هنری فعالیت های خوب و مناسب هنری برای زائران پیاده تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه شعار راهبردی امسال زائران پیاده دهه آخر صفر : «همراه با امام در برابر دشمنان» خواهد بود، افزود: ضمن اینکه تعداد ۲۸۲ ایستگاه بین راهی و بیش از ۵۰۰ ایستگاه در داخل شهر مشهد کار خدمات رسانی به زائرین را به انجام خواهند رساند.

حسینی گفت: دو سامانه خدمت افتخاری یکی تحت عنوان «خادمیاران» توسط آستان قدس رضوی، که تا کنون موفق به ثبت نام و ساماندهی ۲۳ هزار خادم افتخاری شده و سامانه «خدمت»   توسط شهرداری مشهدامسال نیز فعال خواهند بود ودر این سامانه ها ۳۰ نوع خدمت افتخاری تعریف و  از خدمات داوطلبانه مردم استفاده خواهد شد.
منبع:برنا
  انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.