عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کم کاری شهرداری کلانشهرها در خدمات رسانی به زوار اربعین، پیش بینی کرد که با وجود تمامی مشکلات و افت ارزش پول ملی کشور، امسال استقبال زوار از مراسم اربعین حسینی(ع) بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

کم‌کاری شهرداری‌ کلانشهرها در اختصاص ناوگان برای جابه‌جایی زوار اربعین/ از شورای شهر نیزتحرک جدی در این زمینه دیده نشد

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله پژمان‌فر با اشاره به ثبت نام بیش از ۷۵۰ هزار زائر در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی عبادی سیاسی اربعین تاکنون، اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی و افت شدید ارزش پولی کشور در برابر دینار عراق اما شاهد استقبال بالای مردم برای حضور در مراسم اربعین هستیم.

کمپین‌های بسیاری برای جابه‌جایی رایگان زوار ایرانی در عراق تشکیل شده است که با نیت خدمات رسانی به زوار امام حسین(ع) به صورت رایگان زوار را جابه‌جا می‌کنند. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  در این باره ادامه داد: با توجه به افت ارزش پول ملی یکی از مشکلاتی که زوار برای شرکت در این مراسم با آن مواجه هستند، نرخ بالای کرایه‌های حمل و نقل است که این مسئله با روابط عاطفی عمیق دو ملت تا حد زیادی حل شده است به این نحو که کمپین‌های بسیاری برای جابه‌جایی رایگان زوار ایرانی در عراق تشکیل شده است که با نیت خدمات رسانی به زوار امام حسین(ع) به صورت رایگان زوار را جابه‌جا و این کار خداپسندانه را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: البته حجم زوار به قدری بالا است که قطعا در این مسیر مشکلاتی ایجاد خواهد شد ولی علاوه بر کمک‌های مردمی توافقات مناسبی هم میان دو دولت با یکدیگر برای جابه‌جایی زوار انجام شده است.

*تعامل ستاد اربعین با تشکل‌های عراقی برای خدمات رسانی به زوار ایرانی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاد اربعین پیگیری‌های خوبی با تشکل‌های فعال در زمینه خدمات رسانی به زوار داشته است، یادآور شد: این پیگیری‌ها علاوه بر موضوع حمل و نقل در حوزه اسکان زوار و خدمات رسانی‌های جانبی هم است.

پژمان‌فر تأکید کرد: قطعا با دل دادگی که هر دو کشور در با شکوه برگزار شدن این مراسم دارند، پیش بینی می‌شود استقبال زوار امسال از سال‌های قبل هم بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: از شهرداری‌ کلانشهرها نیز انتظار می‌رود که برای جابه‌جایی زوار تا مرز و حتی در داخل عراق نیز ناوگان اختصاص دهد که تا کنون شهرداری‌ کلانشهرها در این زمینه کوتاهی کردند که البته با وجود انتقال این مسائل به شوراهای شهر اما تحرک جدی در این زمینه دیده نشده است.

پژمان‌فر یادآور شد: چنانچه شهرداری‌ها بودجه‌های غیر ضروری در امور فرهنگی را به حوزه خدمات رسانی به زوار اربعین اختصاص می‌دادند، اقدام بسیار پسندیده‌تری محسوب می‌شد.
* افزایش ظرفیت گیت‌های مبادی خروجی از مرز ایران

عضو فراکسیون روحانیت مجلس درباره تعداد مبادی خروجی زوار از کشور به عراق نیز توضیح داد: یکی از اقداماتی که امسال در برنامه ستاد اربعین قرار دارد، افزایش ظرفیت گیت‌های عبوری در مرز است که علاوه بر مکانیزه کردن این گیت‌ها از نیروهای بیشتری نیز در بازرسی زوار استفاده می‌شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: البته بازگشایی مرز خسروی در توزیع ترافیک در سه استان بسیار می‌تواند مؤثر باشد و امیدواریم با هماهنگی‌های ایجاد ایران با دولت عراق مرز خسروی نیز بازگشایی شود.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.