مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست تخصصی بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزار شد گفت: امروز شاهد هستیم که بانوان ما حضوری چشمگیر در عرصه های مدیریتی و اجرایی جامعه دارند.

نگاه بر اساس شایسته سالاری و دور از دیدگاه های جنسیتی در انتصابات آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده  اظهار داشت: مبانی نظری جمهوری اسلامی ایران براساس استفاده از توانمندی تمامی اقشار جامعه فارغ از هر نوع تفاوت از جمله جنسیت است.

وی افزود: در مبانی دینی اسلام هم زن و شان زنان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در زمان های مختلف تاریخ اسلام شاهد بودیم زنان نقشی تعیین کننده در اتفاقات داشته اند، ضمن این که باید توجه داشت مهمترین اصل در ایجاد زمینه برای موفقیت بخش های مختلف نظام، استفاده از افراد شایسته و توانمند است و این شایستگی در جنسیت افراد خلاصه نمی شود.

خدابنده بااشاره به این که در هر زمانی که سکان امور به زنان سپرده شده؛ بانوان ما نشان دادند که در اجرای برنامه ها بسیار موفق عمل کرده اند افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران نقش زنان در فرآیندهای اداری و اجتماعی و فرهنگی کشور بسیار پررنگ تر شده است و خوشبختانه امروز شاهد هستیم که بانوان ما حضوری چشمگیر در عرصه های مدیریتی و اجرایی جامعه دارند.

وی به آمار بانوان شاغل در این اداره کل هم اشاره ای داشت و گفت: ۲۶ درصد همکاران ستادی در آموزش و پرورش استان بانوان هستند که اعتقاد داریم این رقم هنوز باید افزایش پیدا کند اما در بحث انتصابات باید براساس شایسته سالاری عمل کنیم و تلاش ما این بوده در آموزش و پرورش استان بدون نگاه جنسیتی در خصوص بهره گیری از توانمندی بانوان همکار و متخصص و باانگیزه گام برداریم.

منصوره کشوری مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:درحال حاضر ۶۴ نفر از بانوان فرهنگی در اداره کل مشغول به فعالیت هستند و در برنامه ریزی های تدوین شده برای این بخش جامعه هدف را برای خودمان مشخص کردیم و براساس اولویت هایی که داریم در هر بخش ورود کرده و اقداماتی را انجام می دهیم.

وی گفت : بسته های حمایتی آموزشی و تربیتی برای دختران دانش آموز پیش بینی شده که امیدواریم با بهره گیری این قشر از محصلین از بسته های آموزشی شاهد ارتقا سطح آموزش های تربیتی و آموزشی در مدارس باشیم.
منبع:پانا
  انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.