خراسان شمالی- محسن رعنائی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت، ضمن تبریک این هفته، به بیان اهداف و تبیین عناوین گرامیداشت هفته بیمه سلامت و تشریح برنامه های مذکور پرداخت.

بیمه شده روستایی با رعایت سیستم ارجاع ۵ درصد هزینه‌های بستری را پرداخت می‌کنند/بیمه رایگان ۸۷ درصد از مردم استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن رعنائی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت گفت: اگر بیمه شده های روستایی سیستم ارجاع را رعایت کنند، تنها ۵ درصد هزینه های بستری را پرداخت می کنند و سایر بیمه شده ها ۱۰ درصد هستند.

وی بر راه اندازی سیستم ارجاع برای بیمه شده های شهری تاکید کرد و گفت: این امر باعث برقراری ارائه خدمات به صورت عادلانه خواهد شد و همچنین از هزینه کرد اضافی دولت نیز جلوگیری و باعث صرفه جویی خواهد شد.

رعنائی گفت: برقراری نظام ارجاع و پزشک خانواده باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های درمانی می‌شود، گفت: این قانون تا سال ۱۴۰۰ به صورت کامل اجرایی خواهد شد که به موجب آن بیمار با مراجعه به یک پزشک مرجع نیاز اصلی خود را دانسته و به پزشک متخصص آن حوزه مراجعه می‌کند

این کار باعث کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان و صیانت از حقوق وی می گردد.

وی همچنین با تاکید بر تجمیع مالی منابع صندوق های بیمه ای، افزود: دستگاه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد و نیروهای مسلح کارکنان زیر مجموعه خود را بیمه کرده اند که هم اکنون تجمیع برای آنها یک ضرورت است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه در اکنون ۶۳۱ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند، گفت: ۵۵۰ هزار نفر معادل ۸۷ درصد بیمه شده های این استان بدون پرداخت حتی یک ریال زیرپوشش خدمات بیمه ای این استان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه افزون بر ۶۰ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند افزود: از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت ۵۷ هزار و ۹۰ نفر کارکنان دولت، ،۴۲۰ هزار و ۷۰ نفر روستایی، یکهزار و ۶۹۶ نفر ایرانیان، ۲۰هزار و ۷۶۸ نفر سایر اقشار و ۱۳۱هزار و ۵۷۹ نفر بیمه همگانی هستند.

رعنائی اظهار داشت: خراسان شمالی دارای بافت روستایی است و حدود ۵۰ درصد جمعیت در روستاها سکونت دارند به همین علت این بیمه شده ها نسبت به استان های صنعتی بیشتر است.

وی بیمه‌شدگان دارای دو دفترچه را باعث آسیب به نظام مالی بیمه و رسیدن ضرر آن به برخی بیمه شدگان دیگر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت رفع همپوشانی هاست.

رعنائی افزود: هم اکنون حذف دفترچه ای به صورت پایلوت در استان کرمان انجام می شود و در مراکز خدمات سرپایی بیمه شده ها تنها کد ملی و یا کد بیمه خود را برای دریافت خدمات ارائه می دهند که در یک تا دو سال دیگر نیز در این استان اجرایی خواهد شد.

وی پروژه دیگر بیمه سلامت را نرم افزار های موبایلی دانست و گفت: هم اکنون باید از این ظرفیت و پتانسیل نیز استفاده کرد که در دستور کار قرار گرفته است تا بیمه شده با این روش خدمات دریافت کند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: سطح بندی نظام ارجاع نیز از دیگر پروژه های بیمه سلامت است که هم اکنون در طرح پزشک خانوار در روستاها این امر اجرایی می شود.

رعنائی بر ارجاع الکترونیکی در سطح شهر ها تاکید کرد و گفت: امید وار هستیم این امر نیز اجرایی شود تا از مراجعه غیر ضروری افراد به مراکز درمانی جلوگیری شود و همچنین باعث صرفه جویی نیز خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه پوشش همگانی نیز پروژه دیگر بیمه سلامت است افزود: هیچ فردی در جامعه نباید بدون بیمه باقی بماند چرا که هزینه های درمان هنگفت است و بعضا برخی از شهروندان در این خصوص دچار مشکل خواهند شد.

رعنائی گفت: تلاش خواهد شد پرداخت ها به روز شود که هم اکنون بیش از ۶۰۰ مرکز مستقل و غیر مستقل شامل بیمارستان ، داروخانه، آزمایشگاه، پزشکان با این اداره کل قرار داد دارند و به بیمه شده ها خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه به همکاری ۳۲ دفتر پیشخوان در ارائه خدمات بیمه در استان اشاره  و میزان پرداخت های بیمه سلامت را به مراکز درمانی مطلوب توصیف کرد و گفت: امسال بهترین سال در پرداخت مطالبات در سال های قبل بود که توانستیم پرداخت ها را نزدیک به روز داشته باشیم.

رعنائی خاطرنشان کرد: پرداخت های بخش خصوصی در حوزه سرپایی تا خردادماه و در بخش بستری خصوصی تا پایان اردیبهشت ماه و در بخش دولتی- دانشگاهی تا پایان خرداد ماه تسویه شده و تیرماه و مردادماه  هم به طور علی الحساب ۷۰ درصد آن پرداخت شده است و اگر اسناد

شهریورماه را ارائه دهند ۷۰ درصد آن نیز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در بخش بیمه روستایی نیز تا پایان ماه با پرداخت ۲ ماه از حقوق پرسنل شاغل در مراکز سلامت ۸۰ درصد کل ۶ ماه قبل را تسویه می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.