غلامرضا کریمی از ایجاد اتحادیه آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانان در آیسسکو خبر داد.

ایجاد اتحادیه آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانان در آیسسکو/ شهرهای دوست‌دار محیط زیست شناسایی شدند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، نشست ارائه دستاوردهای سفر نمایندگان وزارت آموزش و پرورش به کشور مراکش و حضور در نشست سازمان‌ اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو ) با حضور علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و غلامرضا کریمی دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو برگزار شد.

کریمی در این نشست اظهار کرد: هر سه سال یکبار اجلاس مجمع عمومی آیسسکو و هر سال اجلاس شورای اجرایی برگزار می‌شود که چند روز پیش این سی و نهمین شورای اجرایی و سیزدهمین مجمع برگزار شد.

وی ادامه داد: در اجلاس مجمع عمومی بررسی عملکرد سازمان آیسسکو در سال ۲۰۱۶،  حق عضویت و حساب‌های آیسسکو مورد بررسی قرار گرفت همچنین تغییراتی در اساسنامه انجام شد و درباره ایجاد اتحادیه زبان آموزش عربی صحبت شد.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو با بیان اینکه سند ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در شورای اجرایی مصوب شد، افزود: یکی از اولویت‌های آیسسکو تقویت دیپلماسی آموزشی است که هدف دیپلماسی آموزشی این است که تاکنون دولت‌ها در این زمینه فعالیت داشتند اما اکنون سازمان و نهاد و مطبوعات می‌توانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: سال‌هاست که مبادله استاد و دانشجو شکل می‌گیرد اما در برنامه‌ریزی جدید بین کشورهای اسلامی، اقدامات دیگری پیشنهاد شد مانند اینکه دانشجو در کشورهای اسلامی، در یک دانشگاه کشور اسلامی دیگر ترمی را بگذراند و در دانشگاه خودش قبول شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.