سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری گفت:استقبال زائرین اربعین حسینی نسبت سال گذشته افزایش داشته است و بیش از ۸۵ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین ثبت نام نموده اند.

ثبت نام بیش از ۸۵ هزار زائر اربعین حسینی از استان در سامانه سماح

 به گزارش قدس آنلاین ؛ حسینی سرپرست معاونت زائران استانداری خراسان رضوی آمار ثبت نامی‌های سال گذشته را در مجموع ۸۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: هماهنگی و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ و بی نظیر فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به کارکردهای مذهبی، اجتماعی و سیاسی اربعین حسینی و دهه آخر صفرافزود: ثمره کار، گسترش و تعمیق معارف و سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است که باید تلاش شود تا در تمامی ایام در زندگی فردی و اجتماعی تجلی پیدا کند.

وی با بیان اینکه این ستاد در قالب ۱۲ کارگروه، کار ساماندهی و خدمات رسانی به زائرین را به انجام می‌ دهد،گفت:در مجموع ۵ هزار مبلغ و روحانی کار زائرین اربعین و دهه آخر صفر را پوشش فرهنگی می‌دهندوخدمت رسانی ۴۵۰۰ خادم افتخاری مردمی در قالب ۷۰ موکب خراسان رضوی به زائران اربعین هماهنگ شده است.

حسینی گفت: توجه همه جهانیان به این موضوع معطوف شده است که در فاصله ۱۰ روز، ۲۵ میلیون زائر از سراسر دنیا اعم از شیعیان، مسلمانان و حتی سایر مذاهب و ادیان در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند و وحدت و اتحاد و اعتقاد خود را به نمایش می‌گذارند.

اوتصریح کرد: ضمن اینگه کار خدمت رسانی به زائران توسط تعداد ۷۰ موکب و ۴۵۰۰ خادم افتخاری از خراسان رضوی انجام خواهد شد. بیش از ۲ هزار روحانی کار تبلیغ و راهنمایی درمسیرها، اتوبوس‌ها، اماکن و مراکز مذهبی واقامتی و موکب‌ها را بر عهده دارند.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.