یزد - امیرولی عضدزاده از شروع طرح سراسری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ٣تا۶ساله در اردکان خبر داد و گفت: در این طرح تمامی کودکان ۳ تا ۶ سال، مورد سنجش بینایی قرار می گیرند.

آغاز طرح سراسری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله

امیرولی عضدزاده رییس اداره بهزیستی اردکا​ن در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان اردکانی توسط موسسه پیشگیری باران کویر تحت نظارت بهزیستی اردکان انجام می‌شود.

عضدزاده  افزود : از والدین تقاضا داریم تا به همراه کودکان خود با در دست داشتن شناسنامه ، چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به پایگاه دائم بهزیستی، در محل اداره بهزیستی شهرستان اردکان مراجعه کنند.

وی ادامه داد : تنبلی چشم به‌خاطر ظاهر سالم چشم، به آسانی قابل تشخیص نیست و کودک نیز به‌دلیل سن کم، شکایتی از دید کم نمی‌کند و احتمال پیشرفت بیماری کاهش کیفیت زندگی  وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد : تنبلی چشم می‌تواند منجر به نقص شدید بینایی و حتی نابینایی در یک چشم و به ندرت ۲ چشم فرد شود و درمان تنبلی چشم یک زمان طلایی دارد و بهترین زمان درمان تنبلی چشم، در سنین زیر۶ سالگی است و درمان بعد از این سنین نمی‌تواند دید کامل کودک را بازگرداند.

عضدزاده افزود : تنبلی چشم می‌تواند در یادگیری و دید ۳‌بعدی و دقت کودک و در آینده نیز در انتخاب شغل و بروز حوادث و تصادفات تأثیرگذار باشد و آغازی برای معلولیت‌های دیگر باشد که با پیشگیری از آن می‌توان کیفیت و رضایت از زندگی را افزایش داد.

رییس اداره بهزیستی اردکان گفت : درسال گذشته در اجرای طرح مذکور ۳ هزار و ۴۹۰ کودک سه تا شش ساله در شهرستان اردکان مورد معاینه چشم قرار گرفتند که از این تعداد ۴۱۷ کودک مشکوک  به تنبلی چشم و سایر بیماریهای چشمی برای پیشگیری به متخصصان ارجاع شدند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.