البرز- ساماندهی دستفروشان در شهر فردیس به عنوان یکی از مطالبات شهروندان در حال تحقق است و با تلاش مدیریت شهری طی روزهای آتی بازارچه ای به این منظور بهره برداری خواهد شد.

ساماندهی دستفروشان فردیس در ایستگاه پایانی/ معابر شهری آرام می‌گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پدیده دستفروشی در مناطق شهری در طی سال های اخیر و به دلیل مهاجرت های بی رویه و مشکلات اقتصادی رو به افزایش گذاشته است.

این پدیده در شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر کشور از جمله کرج و فردیس شکل بارزتری داشته است و متاسفانه تبعات منفی بسیاری را در سال های اخیر به دنبال داشته است.

در این راستا تلاش هایی برای حل این مشکل از سوی مدیران شهری صورت گرفته است تا هم مطالبات دست فروشان به عنوان اقشاری شریف و زحمتکش لحاظ شود و هم مشکلات شهروندان  و کسبه در موضوع تردد و کسب وکار مرتفع شود.

شهرداری فردیس در همین راستا و با حساسیت هایی که شورای شهر داشته موضوع ساماندهی دستفروشان این شهر متراکم را در دستور کار قرار داد و خوشبختانه این طرح با ایجاد بازارچه دستفروشان در حال عملی شدن است.

حسین احمدوند رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر فردیس در این ارتباط گفت: بازارچه ساماندهی دست فروشان فردیس دارای نقاط قوت فراوانی است.

احمدوند با بیان اینکه دستیابی به نتیجه مطلوب طرح نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است، اظهار کرد: اگر به اقدامی که در دست انجام داریم، ایمان داشته باشیم و برای اهداف آن تلاش کنیم، قطعا شاهد بازخورد مطلوبی خواهیم بود.

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات فعلی شهروندان فردیسی را وجود دستفروشان در بلوار شهدا اعلام کرد و افزود: ایجاد بازارچه ساماندهی دستفروشان باید پیش از این زمان انجام می شد زیرا دستفروشان معابر اصلی، راه عبور شهروندان را مسدود می کنند و این مهم موجب ایجاد مشکلاتی چون ایجاد سد معبر و افزایش ترافیک شده است.

احمدوند با اشاره به اینکه ممکن است طرح ساماندهی دستفروشان نقاط ضعفی داشته باشد، تاکید کرد: نقاط قوت این اقدام بسیار است و باید در راستای رفع نقاط ضعف احتمالی این طرح اقدام کنیم.

وی یکی از مهمترین برنامه های جاری مدیریت شهری فردیس را ساماندهی دستفروشان اعلام کرد و گفت: امید داریم که با آغاز بکار بازارچه، شاهد پیاده راه های عاری از دستفروش و آزادسازی معابر باشیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه اولویت واگذاری غرف به دستفروشان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: سیاست مدیریت شهری بر جمع آوری همه دستفروشان از سطح شهر است.

تیمور ولی پور معاون برنامه ریزی فرمانداری فردیس نیز ایجاد بازارچه ساماندهی دستفروشان را اقدامی مثبت از سوی مدیریت شهری فردیس اعلام کرد.

ولی پور بر لزوم دریافت تاییدیه آتش نشانی پیش از افتتاح این بازارچه تاکید کرد و افزود: لازم است به منظور پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی، دربهای خروج اضطراری، پیش بینی و ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به تعدد دستفروشان در خیابان اصلی فردیس، عنوان کرد: از مدیریت شهری انتظار می رود که نظارت کافی بر امور این بازارچه داشته باشد و الویت واگذاری غرفه به دست فروشان شناسایی شده است.

ساماندهی دستفروشان موجب کاهش بار ترافیک می شود

ولی پور با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان موجب کاهش بار ترافیکی در خیابان اصلی فردیس می شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و کاهش فروشندگان، به نفع کسبه حاضر در این خیابان است و در این راستا از کسبه هم می خواهیم که از هرگونه سد معبر خودداری کنند.

وی با اشاره به پیگیری های دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان فردیس برای ساماندهی دستفروشان، تصریح کرد: پیگیری های اعضای شورا و شهردار فردیس برای ایجاد بازارچه ساماندهی دستفروشان ستودنی است.

علی خوشگرد معاون خدمات شهری شهرداری فردیس نیز در خصوص این اقدام به پایگاه خبری مدیریت شهری فردیس گفت: بازارچه ساماندهی دستفروشان فردیس آماده بهره برداری است.

خوشگرد با بیان اینکه بیشتر دستفروشان فردیس برای دریافت غرفه از این بازارچه ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: به منظور ایجاد نظم، آیین نامه داخلی این بازارچه تنظیم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات لازم برای استقرار خودروی آتش نشانی در کنار بازارچه بمنظور احتیاط و پیشگیری از حریق انجام شده است، تاکید کرد: همچنین به منظور کنترل وضعیت و ارتقاء امنیت، دوربین های مدار بسته نیز در اطراف این بازارچه پیش بینی شده است.

معاون شهردار فردیس در حوزه خدمات شهری، با بیان اینکه عوامل آتش نشانی پیش از افتتاح بازارچه ساماندهی دستفروشان از این مکان را کارشناسی مجدد می کنند، خاطرنشان کرد: نظرات کارشناسان آتش نشانی را از آغاز عملیات اجرایی بازارچه بکارگرفته ایم.

وی با بیان اینکه فقط دستفروشان شناسایی شده می توانند از این بازارچه غرفه دریافت کنند، عنوان کرد: این بازارچه به منظور ساماندهی دستفروشان فردیس و در راستای حمایت از این قشر و همچنین کاهش بار ترافیکی شهر ایجاد شده‌ است.

محدودیت معابر شهری فردیس این ضرورت را ایجاب می کند تا مدیریت شهری فردیس در کنار توسعه زیرساخت ها و تقویت حمل ونقل عمومی نارسایی های موجود در تردد های شهری را نیز مرتفع کند و ساماندهی دستفروشان به عنوان یکی از مشکلات این بخش می تواند بسیار کارگشا باشد و آرامش را به خیابان ها ومعابر اصلی شهر هدیه کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.