البرز- اعضای شورای شهر کرج در جلسه نود وششم خود ضمن تاکید بر هم افزایی بیشتر کمیسیون های شورای شهر با مرکز پژوهش ومطالعات راهبردی شورای شهر در اولویت قرار گرفتن پروژه های فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار دادند.

کمیسیون‌ها با مرکز پژوهش‌های شورا همکاری کنند/ پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین نود و ششمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز چهارشنبه با حضور اکثریت اعضای شورا در شورای شهرکرج برگزار شد.

رحیم خستگو سخنگوی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور در خصوص رسیدگی به وضعیت تاکسی های مسیر خیابان سیزدهم رجایی شهر به سمت آزادگان و بالعکس گفت:رسیدگی به این وضعیت مطالبات دانشجویان است که از مسیر طولانی بایستی عبور کنند تا به دانشگاه برسند.

وی افزود: ون هایی که در مسیر دانشگاه برای خدمات رسانی به مسافران فعالیت می کنند در مسیر دانشگاه آزاد تا دانشگاه پیام نور به صورت دوبل کنار هم پارک می کنندکه ایجاد ترافیک سنگین در این محدوده می کند.

سخنگوی شورا در ادامه گفت: همانطور که شهردار منتخب وعده داده است توجه بیشتری به پروژه های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد خواهشمندیم دراین حوزه به جدیت عمل کند چراکه اتفاقی که در کمیسیون برنامه بودجه افتاد که تخصیص یک میلیارد تومان از ردیف اعتباری پروژه احداث باغ کتاب به غسالخانه بهشت علی (ع) مطرح شد که خوشایند نبود.

وی افزود: ناراحتی بنده دراین است که چرا از پروژه های فرهنگی بایستی کسر شود و امیدوارم دیگر چنین رویه ای تکرار نشود.

خستو با اشاره به اینکه در بودجه ۹۷ چهارطرح عمرانی و فرهنگی در اولویت قرار گرفته است، افزود: این پروژه ها ازجمله پروژه باغ کتاب، ایجاد زمین های چند منظوره ورزشی در مناطق محروم، پروژه تجهیز سمن ها و نهادهای مدنی می باشد که امیدواریم با همت مضاعفی این پروژه ها به بهره برداری برسد.

نبیونی دیگر عضو شورا با بیان اینکه درچند روز گذشته شهرداری کرج درمنطقه ۵ و ۶ اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: سوله ورزشی بلوار خوارزمی نزدیک به دو سال است به اتمام رسیده ولی مورد بهره برداری قرار نگرفته است در حالی که این منطقه از کمبود سرانه ورزشی رنج می برد.

وی افزود: در پروژه های سطح شهر بخش خصوصی و شهرداری کرج از جمله پروژه تقاطع غیرهم سطح بلوار ماهان، کارگاهی که پیمانکار ایجاد کرده از پایین ترین کیفیت ایمنی برخوردار است.

نبیونی با بیان اینکه کارگاه های بخش خصوصی در سطح شهر نیز هیچکدام نکات ایمنی را رعایت نمی کنند، خاطرنشان کرد: برخی ساخت و سازهای سطح شهر میلگردها را در معابر رها کرده ونکات ایمنی را رعایت نمی کنند که باعث بروز حوادثی از جمله بر خورد میلگردها با اتومبیل ها می شود وایجاد خسارت می کند که در این خصوص باید نظارت کرد.

درادامه احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا درخصوص پروژه پل میدان سپاه گفت: با وجود تذکرات مکرر بخشی از پل میدان سپاه نشست کرده که مقرر شده بود نسبت به رفع نشست پل اقدامات لازم صورت بگیرد ولیکن تاکنون کاری صورت نگرفته است.

وی در ادامه گفت: این پل در مرکزشهر قراردارد و بایستی هرچه سریعتر به اتمام برسد، همچنین درخصوص اصلاح آسفالت میدان سپاه تا پل میانجاده و چهار راه طالقانی که درمرکز شهراست هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

در ادامه جلسه عباس زارع رئیس شورای شهر کرج گفت: ما ۱۳ عضو شورا به اضافه شهردار و با تشکیل یک جمع ۱۴ نفره برای مبنای عملکردمان باید وحدت و تعامل داشته باشیم.

وی افزود: موضوع سوالات، تذکرات و مباحثی که از سوی همکاران در قالب نطق های پیش از دستور مطرح می شود، بایستی از سوی معاونت های مربوطه در شهرداری کرج مورد توجه قرار گیرد و از زمانی که در صحن علنی شورا مطرح می شود پیگیری لازم و نظارت صحیح بر امورات شهری انجام بگیرد.

رئیس شورای شهر کرج در بخشی دیگری از سخنانش در خصوص ارسال لوایح متعدد به شورای اسلامی شهر، گفت: بیشترین زمان اعضا شورا به بررسی لوایح صرف می شود در حالی که شورا مباحث نظارتی و سرکشی از پروژه ها را نیز برعهده دارد و باید سیاست منطقی تجمیع لوایح را در پیش گرفت تا نتیجه بهتری در عملکرد شورا و شهرداری به همراه داشته باشد.

زارع در پایان در خصوص وضعیت کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: کمیسیون های تخصصی باید با مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورا هم افزایی و همکاری موثر داشته باشند و انتظار ما از کمیسیونها بررسی و ارائه نقشه برنامه و سیاستگذاری برای اصلاح امور و حرکت شهرداری در مسیر صحیح و کارشناسانه می باشد.

انتهای پیام/

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.