گلاره ناظمی داور بین‌المللی کشورمان فینال المپیک جوانان را قضاوت کرد.

ناظمی: مردم به ویژه مردان همیشه می‌گفتند زنان داوران خوبی نیستند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، گلاره ناظمی داور بین‌المللی کشورمان از سوی فدراسیون جهانی برای قضاوت در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان به بوینس‌آیرس دعوت شد. این بانوی داور کشورمان فینال المپیک جوانان را بین پرتغال و ژاپن قضاوت کرد.

وی مصاحبه‌ای با سایت فیفا انجام داده که در زیر می‌خوانید:

 تجربه‌تان در المپیک بوینس‌آیرس چطور بود؟

ماموریت و وظیفه بسیار مهمی بود. بهترین داوران از کشورهای مختلف اینجا هستند و سطح مسابقات نیز بسیار بالاست. من بسیار خوشحالم.

چرا داور شدید؟

حدود 15 سال پیش من در ایران فوتبال بازی می‌کردم در آن زمان برادرم در سوپرلیگ داور بود و به من اصرار کرد که سعی خودم را کنم. برادرم به من گفت تو می‌توانی کار را انجام دهی و می‌توانی اولین باشی. در ایران گروه داوری زنان از 15 سال پیش کارش را شروع کرد.

چرا شما فوتسال را به جای فوتبال انتخاب کردید؟

چون فوتسال در ایران در بالاترین استاندارد برگزار می‌شود و بالاتر از فوتبال است. در زمان آغاز کار داور فوتبال هم بودم اما آن برای من کافی نبود. در فوتسال ما در آسیا تیم شماره برتر هستیم. سطح فوتسال ما خیلی خوب است. راه برای پیشرفت وجود داشت. فوتسال به من کمک کرد تا داوری‌ام را بهبود ببخشم.

طی کردن این مسیر چقدر سخت بود؟

در ابتدا بسیار سخت بود اما اگر شما هدف روشن داشته باشید می‌توانید کار را انجام دهید. مردم به ویژه مردان همیشه می‌گفتند زنان داوران خوبی نیستند این حرف‌ها در تصمیم‌گیری من مهم بود تا به آنها بگویم و نشان دهم می‌توانم کارم را به خوبی انجام دهم. من از این حرف به عنوان یک انگیزه برای ادامه کار استفاده کردم. برادر و خانواده‌ام خیلی مرا حمایت کردند و این بسیار مهم بود.

آیا هیچ وقت در این مدت تسلیم شدید؟

بله از ذهنم این موضوع عبور کرد چون حمایت نمی‌شدم اما این موضوع مرا قوی‌تر کرد. شما می‌توانید و باید کاری را که می‌خواهید انجام دهید. من می‌خواستم این را به ویژه به مردان اثبات کنم. من قادر بودم این کار را انجام دهم و به تنهایی هم انجام دادم. تلاش کردم و موفق بودم.

زنانی که در همان زمان این شغل را انجام دادند، شرایط‌شان چطور بود؟

7 یا 8 زن داور هم بودند اما همه آنها کنار رفتند چون شرایط سخت بود. خانواده‌ها یا همسرانشان این شغل را قبول نمی‌کردند. آنها متوجه نمی‌شدند زنان فقط برای داوری به کشورهای مختلف سفر کنند. در ایران اگر شما بخواهید به عنوان یک زن داور شوید به اجازه همسرتان نیاز دارید. امروزه خیلی چیزها تغییر کرده و 3 سطح فوتسال برای بانوان وجود دارد. 50 داور زن در سطح بالا و 100 داور در سطوح دیگر در کل کشور فعالیت دارند.

آیا فکر می‌کنید شما پیشگام هستید؟

اینکه الان خودم را می‌بینم و اینکه دیگر زنان به خانه‌هایشان برگشتند، بله من پیشقدم هستم. زنان زیادی بودند که دوست داشتند پیشرفت کنند. وقتی به این تورنمنت دعوت شدم شاید در ابتدا به عنوان یک نکته مثبت به ویژه توسط مردان دیده نشد اما بعد از دعوت شدن به این مسابقات و دیگر رقابت‌ها در آسیا، مردان کشور من پروسه‌ای را که طی کردم را دیدند. حالا مردان به من اعتقاد و اعتماد دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.