مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی گفت: ارقام اعلامی درخصوص بدهی شرکت‌های آب وفاضلاب به خزانه بیشتر از مبالغ اصلی بوده است.

آب و فاضلاب استان و مشهد ۱۰ میلیارد ریال به خزانه بدهکارند

محمد نفیسی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: براساس قانون بودجه مقرر شده تا شرکت‌های آب و فاضلاب علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند تا صرف آبرسانی روستایی و عشایری شود. وی افزود: در روزهای گذشته به نقل از بنده در برخی خبرها آمده بود که این رقم در خراسان رضوی ۱۱۰۳ میلیارد است درحالی که رقم واقعی کمتر از این میزان است و شاید در اثر اشتباه برداشت در ارقام بوده باشد.

وی رقم دقیق مبالغ پرداخت نشده را برای آب و فاضلاب خراسان رضوی ۳ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال وبرای آب وفاضلاب مشهد ۷ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال اعلام کرد و اظهارداشت: همچنین آنچه بیان شده تحت عنوان تخلف دستگاه‌ها نبوده چراکه برابر قانون مهلت هایی برای پرداخت وجوهات مشخص شده وشرکت‌های اعلام شده درانتهای زمان موردنظر بخشی از این ارقام را پرداخت کرده‌اند. نفیسی فر در پاسخ به پرسش خبرنگارما درخصوص میزان تخصیصی از این محل برای آب شرب روستایی و عشایری استان گفت: براساس قانون مقرر بوده ۱۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یابد، اما تاکنون ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به استان پرداخت شده است. در همین زمینه معاون مالی وپشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این شرکت طبق ضوابط تعیین شده در قانون بودجه سهم خود را به خزانه واریز کرده است.

اسماعیل زاده افزود: طبق برآوردهای کارشناسان شرکت در سال جاری حدود ۱۵ میلیارد ریال مجموع رقمی خواهد بود که باید به خزانه واریز کنیم و برهمین اساس برای نیمه اول باید نیمی از این رقم را واریز می‌کردیم که در دو مرحله نسبت به واریزی آن اقدام می‌کنیم و باتوجه به اینکه بخش اول پرداختی‌ها صورت گرفته درحال حاضر ۳ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال باقیمانده که بزودی وپس از تجمیع دریافتی از مشترکان برای قبوض ماه‌های  اخیر این رقم هم به حساب خزانه واریز خواهد شد. لازم به ذکر است که براساس بند (ج) تبصره ۶ کلیات لایحه بودجه وزارت نیرو ازطریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.