دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه دولت عراق در حال بررسی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین است، گفت: تکلیف بازگشایی این مرز تا آخر هفته مشخص می‌شود.

 تکلیف بازگشایی مرز خسروی تا آخر هفته مشخص می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در آستانه اربعین حسینی بسیاری از زائران خود را برای حضور در حماسه باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی آماده می‌کنند.

یکی از موضوعات مهم در سفر زائران اربعین، مرزهای خروجی از کشور است که سه مرز چزابه، مهران و شلمچه به عنوان مرزهای اصلی برای تردد زائران حسینی پیش‌بینی شده است و البته با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با دولت عراق و تفاهم‌نامه ستاد اربعین با مسؤولان این کشور، مرزهای سومار و خسروی نیز به عنوان مرزهای کمکی پیش‌بینی شده است.

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی، گفت: تمامی زیرساخت‌ها و حتی گیت‌های تردد زائران در مرز خسروی تدارک دیده شده است، اما با توجه به اینکه هنوز عراق آمادگی خود برای تردد زائران اربعین از این مرز را اعلام نکرده است، به طور حتم این مرز بازگشایی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه طرف عراقی در حال بررسی برای بازگشایی مرز خسروی است و تکلیف آن تا آخر هفته اعلام می‌شود، افزود: قرار است تا روز جمعه دولت عراق به منظور بازگشایی یا عدم بازگشایی مرز خسروی به اجماع رسیده و نتیجه را به ما اعلام کند.

حیدری با اشاره به اینکه قبل از اعلام تصمیم عراق برای بازگشایی مرز خسروی زائران از حرکت به این مرز خودداری کنند، گفت: اگر دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرده و امنیت زائران را تأمین کند، این مرز برای تردد زائران باز می‌شود، در غیر این صورت زائران به جای مرز خسروی باید از مرز مهران عبور کنند.

 سال گذشته نیز با وجود آمادگی ایرانی برای تردد زائران اربعین از مرز خسروی، دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرد تا جایی که حتی برخی از زائران ساعت‌ها پشت مرز خسروی معطل بوده و پس از آن به سمت مرز مهران حرکت کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.