البرز- دکتر سعید جوانشیر با بیان اینکه ۵۵۰ هزار نفر دراستان البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: سال گذشته ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال خدمات بیمه ای به افراد تحت پوشش در البرز پرداخت شد.

۵۵۰ هزار نفر در البرز تحت پوشش بیمه سلامت/ ارائه خدمات رایگان به بیماران صعب‌العلاج

سعید جوانشیر مدیر کل بیمه سلامت استان البرز روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت و با تشریح برنامه های این هفته، گفت: روز نخست به نام توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.

وی افزود: به ترتیب در روزهای هفته بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، سطح بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان می باشد.

جوانشیر حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی، مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری دیگر روزهای نامگذاری هفته بیمه سلامت برشمرد و گفت: در طول سال ۹۶ بیمه شدگان سازمان، ۱۹۵ میلیون بار به مراکز درمانی (سرپایی و بستری) در سراسر کشور مراجعه نموده اند.

وی با بیان اینکه ۴۵هزار مرکز درمانی (سرپایی و بستری) طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت می باشد، گفت: اکنون حدود ۵۵۰ هزار نفر دراستان البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بخشی از آنان را روستائیان تشکیل می دهند.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اینکه ارائه بخش عمده ای از خدمات بیمه گری به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت از طریق ۱۱۰۰ دفتر پیشخوان در سراسر کشور انجام می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال خدمات بیمه به افراد تحت پوشش در البرز پرداخت شد.

وی اضافه کرد: اکنون بیشتر خدمات ارائه شده به بیماران خاص مانند سرطانی ها، صعب علاج و دیالیزی دراین استان رایگان است.

جوانشیر با اشاره به اینکه استقرار سازمان الکترونیک، حذف بروکراسی، مشتری مداری و ارتقاء کیفی و کمی خدمات را بهمراه خواهد داشت، افزود: مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع مهمترین هدف سازمان بیمه سلامت ایران می باشد.

وی در خصوص اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده، گفت: یکی از خدمات ارزشمند نظام سلامت در کشور است همچنین یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت پوشش بیمه رایگان برای گروه های نیازمند در سراسر کشور می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز به ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در ۶۰۵ بیمارستان دولتی اشاره کرد و گفت: با ارائه شماره ملی، گامی به سوی استقرار سازمان الکترونیک خواهیم برداشت.

این مسئول استفاده از توان انجمن‌های علمی پزشکی در سازمان بیمه سلامت را یکی از اولویت ها دانست و گفت: ۲۲ هزار پزشک طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت، سرمایه ای عظیم در ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان عزیز در سراسرکشور است.

جوانشیر با اعلام اینکه ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند، گفت: سالیانه ۱۱ هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در سراسر کشور هزینه می شود.

وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت حداقل ۹۰درصد از هزینه های بستری بیماران را طبق تعرفه مصوب و حداقل ۷۰درصداز هزینه های سرپایی بیماران را طبق تعرفه مصوب پوشش می دهد.

جوانشیر با بیان اینکه در سال ۹۶ بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای ارائه خدمات به بیمه شدگان عزیز در سراسر کشور هزینه شده است، گفت: حدود ۸۵۰ میلیارد ریال سال گذشته به مراکز طرف قرار بدهکار شدیم که بخش عمده این بدهی تسویه حساب شده است.

وی در پایان گفت:سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت را به یک سازمان پاسخ‌گو تبدیل می‌کند و این سامانه پل ارتباطی بیمه شدگان با سازمان بیمه سلامت ایران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.