کارگردان نمایش مذهبی «نقل سرخ» عنوان کرد:‌نمایش‌های مذهبی با تعزیه تفاوت‌های زیادی دارند و هر کدام می‌توانند مخاطب خاص خود را داشته باشند.

 "نقل سرخ" نمایش مذهبی است، نه تعزیه

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، علی قنادیان پور کارگردان نمایش مذهبی «نقل سرخ» که همزمان با ایام عزای حسینی(ع) به مدت یک ماه در فرهنگسرای هنگام اجرا می‌رود،‌ گفت: این نمایش به قلم مهدی راحمی، روایت ظهر عاشورا، نماز امام حسین(ع) و شهادت دو یار با وفای آن حضرت (مسلم بن عوسجه و حبیب بن مظاهر) با بازی علی گودرزی، مهرداد ریاضت، رامین صبوری، مصطفی شویکلو، علی قندیان‌پور و فرشاد میرزایی است.

وی با اشاره به اینکه نمایش به مناسبت ماه صفر اجرا می‌رود،‌ گفت: نمایش به روایت حرمله، شمر و عمر سعد است، قبلا هم اجرا شده بود، چند سالی تعویق افتاد و امسال به اجرای مجدد رسید.

قنادیان‌پور اظهار داشت: به جرأت می‌توانم بگویم این کار با خیلی از کارهای مذهبی متفاوت است، کما اینکه نزدیک به تعزیه هم نمی‌شود، منتها شاهد هستیم که علاقه نسبت به اجراهای مذهبی کم است و کمتر استقبال می‌شود در حالیکه در گذشته اینطور نبود.

وی درباره تفاوت‌های یک اثر نمایشی مذهبی با تعزیه گفت: در این نمایش از کلمات و دیالوگ‌ها استفاده می‌شود نه شعر، همچنین نور و صحنه و دکور و موسیقی خاص وجود دارد درحالی که در تعزیه اینطور نیست.

کارگردان «نقل سرخ» تنها حامی اجرای این نمایش را سازمان بسیج هنرمندان معرفی کرد. این نمایش از ۲۱ مهرماه تا نیمه آبان، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در فرهنگسرای هنگام به نشانی میدان رسالت، خیابان آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند روی صحنه می‌رود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.