پس از توقف عملیات ارتش سوریه در صحرای سویداء، عناصر داعش به مواضع نیروهای سوری حمله کردند و این نیروها پس از دفع حملات، مجددا عملیات خود را آغاز کردند.

آغاز مجدد عملیات ارتش سوریه علیه داعش در صحرای "سویداء"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش سوریه سه‌شنبه (روز گذشته) عملیات خود علیه داعش در صحرای استان «سویداء» واقع در جنوب این کشور را متوقف کرد.

قرار بود به محض اینکه ارتش سوریه عملیات خود را متوقف کند، عناصر تروریستی داعش حاضر در ارتفاعات «الصفا» که در محاصره کامل ارتش سوریه قرار دارند، تسلیم شوند.

منابع حاضر در اطراف ارتفاعات الصفا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که عناصر داعش ساعات آغازین صبح امروز، به مواضع ارتش سوریه در این منطقه حمله کردند.

ارتش سوریه توانست تمامی این حملات را دفع کرده و شمار زیادی از تروریستها را از پای درآورد.

این منابع تأکید کردند که ارتش سوریه پس از دفع این حملات، به شدت مقرهای داعش را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند.

ارتش سوریه پس از  حملات عناصر داعش در سوم مرداد ماه سال جاری به شهر و روستاهای اطراف سویداء و کشته شدن بیش از 200 غیر نظامی، عملیات خود را برای پاکسازی این منطقه از وجود داعش آغاز کرد. 

عناصر داعش به صورت گسترده از سمت پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه به سمت استان السویداء حمله کردندو 30 غیر نظامی را گروگان گرفتند که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.

از زمانی که داعش این افراد را گروگان گرفته، یک جوان 19 ساله را گردن زده و اعلام کرده که یک زن 65 ساله فوت کرده است و سه شنبه گذشته نیز یکی دیگر از گروگانها را اعدام کرده است.

منابع معارض درباره شروط داعش برای آزادسازی این گروگانها اعلام کردند که دولت سوریه باید در ازای هر فرد ربوده شده یک میلیون دلار و مجموعا معادل 27 میلیون دلار بدهد، ارتش سوریه عملیات خود در منطقه ارتفاعات الصفا را متوقف کند و 48 نفر از همسران عناصر داعش که در زندانهای دولت سوریه هستند، آزاد شوند.

در حال حاضر ارتش سوریه در ارتفاعات الصفا توانسته است تمامی منابع آبی را که در اشغال داعش قرار داشت، آزاد کند و آخرین منطقه‌ای که در آن آب وجود داشت، «قبر الشیخ حسین» بود.

به همین دلیل عناصر داعش که در این منطقه صحرایی دیگر به منابع آبی هیچ دسترسی ندارند و چاره‌ای جز تسلیم شدن نخواهند داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.