ترافیک کامیون‌ها در گمرک چذابه به دلیل بسته شدن مرز تجاری شلمچه است و مرز تجاری چذابه هم برای تردد کامیون‌ها از فردا بسته می‌شود.

از ارسال محموله‌های صادراتی به مرز چذابه خودداری کنید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سید سعیدفاضلی معاون گمرگ چذابه، اظهار داشت: عراقی ها به دلیل تعداد زیاد موکب ها در مسیر شلمچه به سمت عتبات عالیات مجبور شدند در روزهای گذشته مرز را برای تردد کالاهای تجاری و کامیون ها ببندند و صادرکنندگان مجبور شدند کالاهای خود را به مرز چذابه هدایت کنند و همکاران گمرک در حال حاضر به صورت شبانه روزی جهت تسهیل صادرات خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: با وجود تلاش ها تقاضا برای صادرات کالا از این مرز به شدت بالا رفته و بیش از ۲۰۰۰ کامیون درصف ورودی به بارانداز هستند که امکان ارسال این محموله ها با توجه به ظرفیت روزانه ۴۰۰ دستگاه کامیون در بارانداز این مرز خیلی سخت و غیر ممکن است.

فاضلی ادامه داد: با توجه به اینکه طرف عراقی اعلام کرده به دلیل وجود موکب های متعدد در مسیر چذابه به عراق، ارسال کامیون به مرز با مشکل مواجه شده و با وجود ۲۰۰۰ دستگاه کامیون، تعطیلی مرز تجاری چذابه نیز از فردا بر اساس تصمیم مسئولان مرزی کشورمان قطعی شده و از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی درخواست می کنیم از ارسال محموله های صادراتی به این مرز خودداری و از مسیرهای جایگزین برای صادرات کالاهای خود استفاده کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.