خراسان شمالی- عباس سعیدی گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از استان به مناطق جنگی اعزام شدند.

اعزام ۵ هزارو ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی عباس سعیدی، سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی با موضوع هماهنگی اردوهای راهیان نور ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی

از اعزام ۵ هزارو ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور در سال جاری خبر داد.

وی گفت : فصل الخطاب همه فعالیت های ما در آموزش و پرورش ، تربیت دانش آموزان است.لذا باید تلاش کنیم تا هر برنامه ای که اجرا میکنیم خروجی تربیتی محسوسی داشته باشد.

وی ادامه داد: راهیان نور از جمله برنامه های پر بار آموزش و پرورش و سپاه پاسداران است که تأثیر تربیتی آن کاملا محسوس و غیر قابل انکار است .

سعیدی گفت: درسال گذشته  بیش از ۶هزار و ۲۰۰ نفر به مناطق جنگی اعزام شدند که سهمیه امسال استان ۵هزارو۶۰۰ نفر تعیین شده که با تمام تلاش سعی می کنیم صد در صد این سهمیه محقق شود.

در ادامه علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت : در این سند تأکید ویژه ای بر نقش سایر دستگاه ها همچون سپاه و بسیج  در کنار آموزش و پرورش در جهت نیل به اهداف عالیه تربیتی شده است .

وی از همکاری همه جانبه سپاه و بسیج با آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و افزود : اردوهای راهیان نور با هدف تقویت روحیه تعاون و نوع دوستی ، آشنایی با فرهنگ ایثار شهادت و انتقال ارزشهای ۸ سال دفاع مقدس به نوجوانان و نسل های امروزی برگزار می شود.

شورزاده تصریح کرد : رویکردهای فرهنگی تربیتی برنامه های امسال بر محور چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تأکید خواهد داشت و از حال و هوای خاصی برخوردار است .

وی افزود: اردوهای راهیان نور در کشور از ۱۵ مهرماه آغاز شده که بدلیل تداخل با سفرهای اربعین ، اولین گروه دانش آموزان استان در ۱۹ آبان ماه اعزام خواهند شد.

در پایان سردار مرتضوی فرمانده سپاه جوادالأئمه استان گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم و افتخار می کنیم که هر روز عزت و سربلندی نظام مقدسمان در جهان بیشتر می شود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در اجتماع ده ها هزار نفری بسیجیان گفت: تأکید ویژه ایشان بر تقویت اردوهای جهادی و راهیان نور و تأکید بر پشتیبانی همه مسئولین برای حمایت این دو حرکت فرهنگی حکایت از این دارد که دشمن هم حساسیت ویژه ای داشته و بدنبال خدشه دار کردن و خنثی کردن این حرکت عظیم است .

فرمانده سپاه جوادالأئمه استان تصریح کرد: بمناسبت چلمین سالگرد انقلاب اسلامی تلاش می کنیم اردوهای امسال با جلوه های ویژه و غنای بیشتری برگزار شود و همه دست اندر ماران با حداکثر تتوان سعی بر آن دارند تا کاروان ها لحظه به لحظه تحت نظارت باشند و رصد شوند تا در سلامت کامل ازین سفر معنوی بازگردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.