همدان- محمدرضا شاملو گفت: جداره سازی مهم ترین اولویت بنیاد مسکن بعد از بهسازی روستا ها است البته بهسازی که مبتنی بر فضای بومی روستا و مصالح بوم ساخت آن است.

جداره سازی بافت روستا مبتنی  بر معماری بومی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: همه روستائیان باید در حفظ و نگهداری و زیبا سازی روستا نقش فعالی داشته باشند.

وی به نوع همکاری روستائیان اشاره و افزود: درختکاری، پاکسازی مقابل و حتی آبیاری درختان محیط زندگی و کار از نقش های است که روستائیان می توانند ایفا کنند.

وی با اشاره بر اینکه روستائیان باید پاسداشت هر چه بهتر فضای سبز محیط روستا را بیاموزند، افزود: بنیاد مسکن هم تلاش می کند تا با بهسازی ها روستا در قالب پیاده رو سازی، ساخت فضای تفریحی مانند پارک، جداره سازی و غیره فضای مناسبی برای سکونت در روستاها فراهم کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:  جداره سازی روستا ها  در برنامه ششم توسعه هم تاکید شده است تا بافت های فرسوده روستایی بسامان شود.

شاملو از دیگر مسایل مورد توجه در روستا را توسعه گردشگری روستایی عنوان و تصریح کرد: معرفی روستاهای مستعد در این حوزهبه بخشداری ها برای  حفظ بافت با ارزش روستا کمک می کند و به رونق اقتصادی روستا می افزاید.  قانون هم به این موضوع صراحت دارد و در ماده ۹۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور بر آن تاکید شده است.

یک دهه تلاش برای نوسازی و مقاوم سازی ۲ میلیون واحد مسکونی در روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک دهه اخیر موفق به نوسازی و مقام سازی حدود دو میلیون مسکن روستایی، شده است.

، محمدرضا شاملو با تاکید بر اینکه هیچ کشوری چنین آماری در این حوزه ندارد اظهار داشت: از آرمان های مهم انقلاب اسلامی توجه به عدالت  بهبود بافت مسکونی  در مناطق محروم و روستایی است که در این مدت با توکل برخدا محقق شده است.

وی از اجرای  طرح هادی در بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای کشور خبر داد و افزود: در بیش از ۱۷ هزار روستا هم  کارهای اجرایی مانند احیای بافت های باارزش، بازسازی مناطق آسیب دیده، سند دار شدن منازل، توجه به توسعه گردشگری با هماهنگی و تعامل ادارات و دستگاه ها برای روستا ها مهیا شده است.

وی ادامه داد: اگر مبتنی بر آمار صحبت کنیم استان همدان در شاخص‌های یاد شده بهسازی و مقاوم سازی و غیره بالاتر از میانگین کشوری است این آمار در کشوری ۴۶ و در استان همدان ۶۱ درصد و در شهرستان فامنین هم ۷۴ درصد است.

شاملو با یادآوری اینکه سالانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی روستایی اعتبار نیاز گفت: بعد از یک دهه باید طرح های ۷۷۰۰ روستایی باید بازنگری شود که اجرای این طرح نیازمند تامین اعتبار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.