یزد - آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک یک صنعت زودبازده و اشتغال‌زا است گفت: شهرک و صنایع کوچک پوشاک در کشور ایجاد شود.

شهرک و صنایع کوچک پوشاک در کشور ایجاد شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از  دفتر نماینده ولی فقیه، نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه خدمت به بندگان خدا از ثواب بسیار زیادی برخوردار است اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد کمیته امداد نسبت به رفع مشکلات نیازمندان اقدامات بسیار خوبی انجام داده و تا حد قابل توجهی رضایت مراجعه کنندگان را جلب کرده‌اند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی بر ضرورت توجه به خودکفایی افراد تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد و افزود: در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام شده ولی همچنان باید تلاش زیادی صورت پذیرد تا زمینه خودکفایی و محرومیت‌زدایی از این قشر جامعه فراهم گردد.

امام جمعه یزد ادامه داد: در ارتباط با حرکات فرهنگی و دینی هم باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بسته‌های فرهنگی وجود داشته باشد تا به افراد تحت پوشش و مراجعه کنندگان ارائه شود.

وی بر ضرورت تشکیل کلاس‌های قرآنی و فرهنگی برای مددجویان تاکید کرد وگفت: کمیته امداد تعداد قابل توجهی از افراد را تحت پوشش خود دارد و نباید مسائل فرهنگی و دینی این افراد با غفلت روبرو شود و حتما باید علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، به فعالیت های فرهنگی و دینی برای آنها هم توجه صورت پذیرد.

سیستم آموزش و پرورش هنوز به سمت دین‌مداری حرکت نکرده است 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه سیستم آموزش و پرورش ما هنوز به سمت دین‌مداری دانش‌آموزان حرکت نکرده تصریح کرد: در این زمینه با ضعف روبرو هستیم و سازمان‌های دیگر باید با فعالیت‌های خودشان این ضعف را جبران کنند.

ناصری افزود: در ارتباط با بیکاری‌ها و مشکلاتی که وجود دارد راهکارهای فراگیری وجود دارد که می‌توان با توسل به آن، زمینه اشتغال‌زایی افراد زیادی را فراهم کرد.

وی یکی از صنایع زودبازده در عرصه اقتصاد و تولید کشور را پوشاک دانست و عنوان کرد: با توجه به جمعیت کشور در سال صدها میلیون قطعه لباس نیاز است که هزینه بسیاری هم توسط مردم برای آن پرداخت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه توجه به این صنعت به مانند دیگر صنایع نیاز به سرمایه و تکنولوژی خاصی ندارد خاطرنشان ساخت: می‌توان به وسیله ایجاد شهرک‌های پوشاک در جامعه زمینه اشتغال‌زایی افراد بسیاری در جامعه را فراهم آورد.

ناصری یزدی عنوان کرد: برای تامین پارچه مورد نیاز این حجم تولید ممکن است در ابتدا نیاز به واردات داشته باشیم اما پس از مدتی می‌توانیم با سرمایه حاصله از این اقدام، زمینه تولید پارچه مورد نیاز کشور را هم فراهم کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: کمیته امداد می‌تواند در این زمینه ورود کرده و به ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک پوشاک بپردازد و به این ترتیب هم تولید کشور را تقویت کند و هم تعداد زیادی از نیازمندان و افراد بیکار جامعه را به یک درآمد پایدار برسانند.

وی با انتقاد از برخی فعالان اقتصادی که تمام نگاهشان به کشورهای خارجی است افزود: زمانی که یک صنعت با مشکل در تامین مواد اولیه مواجه می‌شود می‌تواند با کمی تلاش و پشتکار زمینه تامین مایتحتاج مورد نیاز خود را فراهم کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.