یزد - پرویز فتاح از اعزام ۱۸۰ هزار مددجوی کمیته امداد به مشهد و ۳۵ هزار نفر به پیاده‌روی اربعین در سال گذشته خبردد و گفت : اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد است.

اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از  دفتر ینماینده ولی فقیه ، رئیس کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در دیدار نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه قبل ،مردم یزد ۳۸ درصد بیشتر به نیازمندان کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور این افزایش نشان دهنده اهتمام بسیار ویژه مردم به نیازمندان است افزود: در کل کشور به هر یتیم تحت پوشش ۲۲۵ هزار تومان ماهانه از سوی مردم کمک می‌شود که در یزد این میزان ۳۱۲ هزار تومان است.

فتاح  با اشاره به طرح محسنین گفت: افراد تحت پوشش طرح محسنین هم ماهانه ۱۱۲ هزار تومان از طریق کمک‌های مردمی دریافت می‌کنند که به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه شش درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد: این آمار هم در یزد کمتر از میانگین کشوری و در حدود پایین‌تر از ۴ است.

رئیس کمیته امداد کل کشور گفت : آخرین گام در شرایط امسال این است که برای تمام تحت پوشش‌های کمیته امداد و بهزیستی با تصویب هیئت دولت که امشب انجام می‌شود، هر ماه یک پرداختی اضافه‌تر از این ماه به غیر از یارانه و مستمری که الان دارند پرداخت می‌شود.

اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد است

فتاح اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی را یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد دانست و بیان کرد: در این زمینه اقدامات گسترده ای صورت گرفته و سعی شده کمک ها به مددجویان در راستای توانمندسازی آنها انجام شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد به مشهد مقدس اعزام شدند تصریح کرد: این اقدام با همکاری خوب آستان قدس رضوی انجام شد و تمام وعده‌های غذایی این افراد توسط آستان قدس پرداخت شد.

فتاح از اعزام ۳۵ هزار نفر به اربعین در سال گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر این اقدامات، کلاس‌ها و دوره‌های فرهنگی و دینی هم برای افراد تحت پوشش کمیته امداد کل کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در ایجاد صنایع پوشاک در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد وجود ندارد گفت: این امکان وجود دارد که تسهیلات مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در این حوزه به صورت بسیار ویژه وجود دارد .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد هم در این نشست تعداد کل یتیم‌های تحت پوشش طرح اکرام ایتام کمیته امداد یزد را حداکثر ۱۴۳۴ نفر دانست و افزود: در استان یزد ۸ هزار و ۱۵۴ نفر حامی از این افراد حمایت می‌کنند

محسن علیزاده با اشاره به اقدامات سپاه استان یزد در محرومیت‌زدایی گفت: سال گذشته با همکاری‌های سپاه یزد زمینه‌ای فراهم شد که در آسفیچ بهاباد هیچ مددجوی بی‌منزلی نداشته باشیم.

انتها ی پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.