در ادامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر، پنج بازی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

 رویارویی "شفر" و "دایی"، تقابل تکراری سپاهان و نساجی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین،  در دومین روز از بازی‌های هفته نهم لیگ برتر امروز (جمعه) 5 دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی، تیم استقلال در ورزشگاه تختی به مصاف سایپا خواهد رفت.

سایپا - استقلال

استقلال در دو هفته باید دو دیدار با سایپا برگزار کند، یک بار در لیگ برتر و یک‌بار هم در جام حذفی. دیدار اول برای لیگ برتر خواهد بود که در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود. در فصل گذشته، شاگردان علی دایی در ورزشگاه تختی، استقلالِ تحت هدایت علیرضا منصوریان را شکست دادند و بازی برگشت هم این تیم را با سرمربیگری وینفرد شفر با تساوی متوقف کردند. استقلال با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان در لیگ و حذفی با روحیه خوبی پا به این میدان می‌گذارد. با این حال، شفر برای این بازی چند مشکل دارد، نخست به خودش ارتباط خواهد داشت، چرا که به خاطر اخراج در بازی قبلی نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند. میلاد زکی‌پور هم محروم است. علاوه بر این بازیکنانی چون فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری و روزبه چشمی این دیدار را از دست داده‌اند.

مشکل اصلی شفر، نبود اسماعیلی خواهد بود که به در دیدارهای گذشته، نقش کلیدی در تیمش ایفا کرده است. در تعطیلی لیگ، شفر باز هم 6 ملی‌پوش خود را در اختیار نداشت و تنها در یک جلسه تاکتیکی حضور یافتند. ضمن اینکه، چندین بازیکن هم در اردوی تیم فوتبال امید شرکت کردند. استقلال دیگر نمی‌خواهد اتفاقات ابتدای فصل برایش تکرار شود، به همین دلیل با همه توان برای گرفتن 3 امتیاز به زمین می‌رود. اگر چه استقلال در این دیدار میهمان است، اما قطعا سکوهای ورزشگاه تختی به تسخیر هواداران این تیم خواهد آمد. استقلال 11 امتیازی در رده هفتم است و پیروزی در این دیدار تنها می‌تواند دو پله جایگاه این تیم را در جدول ارتقا ببخشد. 

سایپا هم به مانند استقلال توانسته در لیگ و جام حذفی نتایج خوبی بگیرد و در جدول رده‌بندی سه امتیاز بیشتر از استقلال دارد و با 14 امتیاز در رده پنجم قرار دارد. شاگردان علی دایی بهترین فرصت را دارند تا با پیروزی مقابل استقلال گام بلندی برای رسیدن به تیم‌های مدعی بردارند. به همین دلیل، به هیچ عنوان نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند. دایی هم به مانند شفر با مصدومیت چند بازیکن کلیدی خود روبروست، اما اطمینان خاطر داده که تیمش برای پیروزی به میدان می‌رود.

ماشین‌سازی‌ - نفت‌ مسجدسلیمان

تیم تبریزی با حضور رضا مهاجری متحول شده و در دیدارهای اخیر نتایج خوبی کسب کرده است. تیمی که با 8 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفته و اگر بتواند سه امتیاز خانگی را بگیرد از تیم‌های پایین جدول فاصله می‌گیرند. نفت مسجد سلیمان برخلاف ماشین‌سازی، با دو شکست متوالی برابر استقلال پا به میدان می‌گذارد. اصلی‌ترین مشکل این تیم نداشتن تمام کننده است. نفت مسجدسلیمان، علیرضا مرزبان را در این دیدار روی نیمکت ندارد، چرا که به خاطر درگیری لفظی با شفر در بازی قبل، اخراج شده است. نفتی‌ها با 3 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند.

سپیدرود - ذوب‌آهن

یکی از بازی‌هایی که غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود، این بازی است. شاید روی کاغذ، ذوب‌آهن مشکلی برای دیدار برابر سپیدرود انتهای جدول نخواهد داشت اما تیم گیلانی با حضور علی کریمی، متحول شده و بازیکنانش به خاطر او و همچنین هواداران سپیدرود، می‌خواهند متفاوت از قبل بازی کنند. بازیکنان این تیم اعلام کرده‌اند که لیگ برای سپیدرود از این دیدار آغاز می‌شود و قصد دارند ابتدای فصل را فراموش کنند. ذوب‌آهن در شرایط بحرانی قرار دارد، این تیم با هدایت امید نمازی نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. این تیم با 9 امتیاز در رده نهم قرار دارد و درگیر مشکلات و حواشی شده است. محسن مسلمان به عنوان طراح این تیم، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و تا آستانه اخراج هم پیش رفت. ذوب‌آهن بازیکنان خوبی دارد، اما مشکلی به نام گل زدن دارد. اگر ذوب‌آهن در این بازی هم نتیجه نگیرد، مشخص نیست که مدیران این باشگاه باز هم به نمازی فرصت خواهند داد یا نه.

سپاهان - نساجی

دو تیم چندی پیش در جام حذفی با هم روبرو شدند و تیم سپاهان در ضربات پنالتی از سد نساجی گذشت. تقابل سرمربی و بازیکن پیشین با هم جالب بود، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام که در دوران حضورشان در استقلال به اختلاف خورده بودند، در جام حذفی به ظاهر نشان دادند مشکلی با هم ندارند. خیلی‌ها سبک بازی نساجی را به نحوه تاکتیک‌های برگرفته نکونام از کارلوس کی‌روش ارتباط می‌دهند، تیمی که خوب دفاع می‌کند و مترصد زدن گل در ضد حملات است. به موقعیت دو تیم در جدول برسیم، سپاهان با 16 امتیاز در رده دوم است و تشنه رسیدن به صدر جدول، اما پیروزی پدیده مقابل فولاد، شاگردان قلعه‌نویی را مصمم خواهد کرد تا رده دوم را از دست ندهند. قلعه‌نویی با تیمی که دو بار قهرمان لیگ شده، دو هدف دارد، نخست بازگشت سپاهان به قله قهرمانی و دوم اثبات خودش. بنابراین، او به شاگردانش تأکید کرده که سه امتیاز خانگی این بازی چقدر اهمیت دارد. نساجی با 7 امتیاز در جایگاه سیزدهم است و برای فرار از منطقه خطر باید از سد سپاهان بگذرد که کار سختی است.

استقلال خوزستان - پارس جنوبی

تیم خوزستانی با جدایی مدیرعامل خود دستخوش تغییرات است. تیمی که اگر ستاره‌های بومی خود را نداشت همان یکی دو سال قبل به لیگ دسته اول سقوط می‌کرد. آنها با داشتن ایمان مبعلی و بازیکن خلاقی چون خشتان در خط حمله، خوب به محوطه جریمه نفوذ می‌کنند. این تیم با 9 امتیاز در جایگاه یازدهم است. پارس جنوبی همین امتیاز را دارد، اما به خاطر تفاضل گل، در رده هشتم است. پارس برای اینکه از رده‌های میانی فاصله بگیرد، باید استقلال خوزستان را شکست دهد.

به گزارش تسنیم، تیم فوتبال پدیده خراسان روز گذشته در ورزشگاه امام رضا (ع) دو بر صفر فولاد خوزستان را شکست داد.

برنامه بازی‌های هفته نهم به شرح زیر است:

جمعه 27 مهر

سایپا - استقلال، ساعت 15:30 - ورزشگاه تختی
داور: محمدحسین زاهدی فرد، کمک‌ها: بابک داوری، مهدی عالیقدر و جواد محمدی
ناظر: رحیم رحیمی مقدم

ماشین سازی تبریز - نفت ‏مسجدسلیمان، ساعت 15:30 - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: مهدی مرجانزاده، کمک‌ها: مهدی الوندی، عسگر محمدی و یاسر همرنگ
ناظر: بهرام مهرپیما

سپیدرود رشت - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: ایوب غلامزاده، احد سلطانی و علی بای
ناظر: فریدون اصفهانیان

سپاهان - نساجی ‏مازندران‏، ساعت ‏16:45‏، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: آرمان اسعدی، محمدرسول ذورقی و علی میرغفاری
ناظر: عبود سنگاشکن

استقلال خوزستان - پارس جنوبی جم، ساعت ‏17‏، ورزشگاه غدیر ‏ اهواز
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: سعید علی نژادیان، فرزاد بهرامی و روح اله شریفی
ناظر: علیرضا یزدانی

شنبه 28 مهر ‏

صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 18‏، ورزشگاه تختی آبادان
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: محمدرضا منصوری، هادی طوسی و جواد رحیم زاده
ناظر: محمدجواد تقی پور

همچنین قرار بود دیدار پرسپولیس و پیکان امروز برگزار شود، اما به دلیل در پیش بودن بازی برگشت نیمه نهایی آسیا، این دیدار لغو شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.