ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به اینکه اربعین نمایشگاه پیوند ملت‌های اسلامی به‌خصوص ایران و عراق است بر لزوم برگزاری باشکوه این آیین تاکید کردند.

اربعین نمایشگاه پیوند ملت‌های اسلامی به‌خصوص ایران و عراق است/ امروز تربیت حسینی در مراسم اربعین متبلور شده است

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های خراسان رضوی راهپمیایی اربعین را در محور سخنان خود قرار دادند.

راهپیمایی اربعین مهم‌ترین نماد معرفی شیعه است

امام جمعه گناباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، راهپیمایی اربعین را اتفاقی فراملیتی و فرامذهبی خواند و گفت: علاوه بر مردم عراق و شیعیان جهان، ایزدی‌ها، مسیحیان و یهودیان و همچنین ملیت‌های مختلف در این مراسم عظیم حضور می‌یابند و در کنار یکدیگر در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مهم‌ترین نماد معرفی شیعه است؛ افزود: شیعیان در این راهپیمایی به‌مردم دنیا ثابت می‌کنند که مردمی مهربان هستند و روحیه مسالمت‌آمیزی دارند.

وی با توجه به کشته شدن خبرنگار سعودی اظهار کرد: کشتن شدن این خبرنگار تشت رسوایی آمریکا و سعودی را از بام فرو انداخت و سفاکی رژیم آل‌سعود را ثابت کرد.

امام‌جمعه گناباد ادامه داد: تاکنون بن سلمان جنایت خود در یمن را با دادن رشوه مخفی نگه داشته است، اما خبرنگاران مستقلی مانند خاشقجی بیکار ننشستند و به انتقاد از او پرداختند.

صادقی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع نخبگان بیان کرد: دولت باید توصیه‌های مقام معظم رهبری را در خصوص سروسامان دادن به‌اقتصاد جدی بگیرد و این فرمایش رهبر انقلاب را که راه برون رفت از مشکلات فعلی داخلی است را سر لوحه کار خود قرار دهد.

راهپیمایی اربعین توطئه‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی را از بین می‌برد

امام جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه اجتماع پرشور مسلمانان در راهپیمایی اربعین توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان را از بین می‌برد؛ گفت: اجتماع پرشور و ده‌ها میلیونی اربعین موهبت و هدیه الهی برای مکتب تشیع و محبان اهل بیت(ع) است که حقانیت شیعه را به‌نمایش می‌گذارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: راهپیمایی اربعین بستری برای عینیت بخشیدن به معارف اسلام، امر به معروف و نهی از منکر، ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی جهان اسلام است.

امام جمعه سبزوار تاکید کرد: بیش از 40 کشور دنیا از مذهب‌ها و نژادهای مختلف شیفته شعارها و راه امام حسین(ع) قدم در راه زیارت اربعین می‌گذارند.

مقیسه بیان کرد: رسانه‌های بین‌المللی و استعماری جهان که در مواردی حوادث کوچک منطقه را بزرگ می‌شمارند در برابر راهپیمایی با شکوه ده‌ها میلیونی اربعین انعکاس لازم را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: در برابر بی‌تفاوتی رسانه‌های غربی به اجتماع اربعین، رسانه‌ها، خبرگزاری‌های داخلی و رسانه‌های عراق عظمت اربعین را به سراسر جهان مخابره کنند تا دل‌های بیشتری جذب مکتب اهل بیت(ع) شوند.

امام جمعه سبزوار اظهار کرد: آن‌ها که در اجتماع اربعین شرکت دارند با رعایت حقوق ضعیفان و سالمندان در خدمت به زائران کوتاهی نکنند و همچنین مراقب باشند به زائران اهل سنت و مسیحیان بی‌احترامی نشود که ایجاد اختلاف نقشه دشمن است.

مقیسه با بیان اینکه تعداد زیادی از زائران اربعین از اقشار متوسط و پایین هستند، افزود: مسؤولان بانک مرکزی زودتر ارز مسافرتی در اختیار زائران قرار دهند تا هزینه سفر آنها کاهش یاید.

وی با اشاره به تدوین سند اساسی برای 50 سال آینده جمهوری اسلامی؛ بیان کرد: این نقشه تمدن ایرانی اسلامی است در حالی‌که رئیس جمهوری آمریکا خواب سقوط سه ماهه انقلاب اسلامی را می‌بیند.

رویکرد آمریکا پس از 40 سال از انقلاب هنوز متکبرانه است

امام جمعه داروزن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پس از 40 سال هنوز نسبت به ایران و کل دنیا متکبرانه رفتار می‌کنند؛ گفت: آمریکا با القای این طرح به‌نوعی برقراری امنیت قضایی برای مستشاران خود در ایران درست‌ کرده بود که روح استکباری و فرعونی دولت آمریکا را نشان می‌دهد و امروز هم 40 سال از انقلاب‌اسلامی می‌گذرد هنوز هم همان روح متکبرانه را نسبت به دنیا دارد.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده با اشاره به اعتراض امام راحل(ره) به پذیرش کاپیتولاسیون در سال 1343 افزود: کاپیتولاسیون عزت و استقلال ایران را زیر سؤال برده و در این قانون آمده بود، که اگر آمریکایی‌ها هر جنایتی را مرتکب شوند دولت ایران حق برخورد ندارد.

امروز تربیت حسینی در مراسم اربعین متبلور شده است

امام‌جمعه کدکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به حادثه نبرد صفین و شهادت عمار بن یاسر اشاره کرد و گفت: عمار کسی بود که جانش را در دفاع از پیامبر و اسلام در کف دست گرفت، حتی پدر و مادر عمار از شهدای صدر اسلام بود و پیامبر(ص) فرمود حق با عمار است و عمار از حق.

حجت‌الاسلام بوژمهرانی تصریح کرد: امروز صفین‌ها به نوعی دیگر در جریان هستند، عمارها کجا هستند که در سپاه سید علی خامنه‌ای روشنگری کنند.

وی گفت: امروز عده‌ای با تبلیغات منفی خود علیه مقام معظم رهبری موضع می‌گیرند و اگر عمار این نظام نیستیم حداقل در این حالات به هم ریخته روزگار در آن وقتی که فضای جامعه مشوش می‌شود، بیننده نباشیم.

امام‌جمعه کدکن تصریح کرد: امروز تربیت حسینی در مراسم اربعین متبلور شده است، امروز بیش از چهل ۴۰ کشور جهان در مراسم اربعین در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

بوژمهرانی افزود: امروز راهپیمایی اربعین نشان اتحاد ملت‌ها است، ملت‌ها و ادیان باید در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و همه زیر یک پرچم استکبارستیزی را فریاد می‌زنند.

وی اظهار کرد: ۴ سال است که بمباران‌های یمن توسط این قوم پلید انجام می‌شود، بیش از یک میلیون کشته در عراق از زمان سلطه آمریکا در این کشور از بین رفته است.

امام‌جمعه کدکن ادامه داد: آمریکایی‌ها عربستان را به‌منزله گاو شیرده در نظر گرفته‌اند و تسلیحات خودشان را به آن‌ها می‌فروشند و می‌گویند اگر ما نباشیم شما نمی‌توانید دوام بیاورید.

اربعین حسینی یکی از مصادیق بزرگ شعائر اسلامی است

امام جمعه تربت‌حیدریه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بزرگداشت شعائر اسلامی را از بزرگترین نشانه‌های تقوای اهل ایمان دانست و گفت: یقینا اربعین حسینی یکی از مصادیق بزرگ شعائر اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی با بیان اینکه همه ساله شاهد حضور بیشتر عاشقان حسینی در این تجمع هستیم؛ اظهار کرد: این تجمع دارای نشانه‌هایی برای صاحبان خرد، معنویت، فرهنگ و اندیشه است، چگونه و با کدام ابزار فرهنگی تبلیغی این شعور الهی بر روی کره زمین سامان داده شده است؟

وی از ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی به‌عنوان یکی از پیام‌های این راهپیمایی عظیم یاد کرد و افزود: این اجتماع بزرگترین همایش استکبارستیزی جهان اسلام است که مسلمانان با فرهنگ ناب حسینی برای حاکم شدن ارزش‌های اسلامی بر جهان تلاش می‌کنند.

امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: مراسم اربعین یک رزمایش ولایت محسوب می‌شود که از هدایای الهی بر امت ما است، این رزمایش هدفمند عاشقانه، بیعت با آرمان‌های امام حسین(ع) است.

نماز جمعه شاهکار دینی نظام اسلامی است

امام‌جمعه تایباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: نماز جمعه یکی از شاهکارهای مهم نظام اسلامی است که در آن عظمت و عزت دنیای اسلام و مسلمانان به‌رخ جهانیان کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملکی با بیان جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی ایران عنوان کرد: امروز تجلی و تبلور حکومت اسلامی در روزگار غیبت امام زمان(عج) برعهده ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: نماز عبادی و سیاسی جمعه یک عمل عبادی واعتقادی در جهان اسلام است و تجلی ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج) یعنی مقام معظم رهبری است.

امام‌جمعه تایباد اظهار کرد: نماز جمعه در نظام ولایی دارای جایگاه استراتژیک و منشأ وحدت بین مومنین جامعه اسلامی است و باعث ایجاد رعب و وحشت استکبار جهانی می‌شود.

ملکی با اشاره به لزوم وحدت دنیای اسلام افزود: نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وحدت تاکتیکی و ابزاری نیست، بلکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به وحدت بین مسلمین جهان وحدت عملی با تفاهم و تعامل اجتماعی است و آنچه که ایران اسلامی را به این قدرت وجایگاه رسانده و وحدت و ولایت‌مداری بین مردم ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه رمز و راز عدالت و قدرت ایران اسلامی، وحدت است؛ ادامه داد: ایران اسلامی به برکت بصیرت و معنویت ومقاومت در سایه ولایت‌مداری یکی از قدرت‌های برتر جهان است.

عشق به امام حسین(ع) بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان را شکل می‌دهد

امام جمعه خواف ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی؛ گفت: پیاده‌روی اربعین باعث وحدت جهانی میان مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شده است.

حجت‌الاسلام سید ذبیح الله شمسیان با اشاره به اینکه عشق به امام حسین(ع) باعث شده بزرگ‌ترین‌ تجمع شیعی شکل بگیرد؛ بیان کرد: راهپیماپی اربعین با حضور میلیونی عاشقان اهل‌بیت(ع) تنها تجمع بزرگ جهانی است که از همه سنین و اقشار در آن حاضر می‌شوند و دشمنان چشم دیدن شکوه اربعین را ندارند.

 وی افزود: این مراسم مردمی و ده‌‏ها میلیونی باعث می‏‌شود که مردم به واقعیت نزدیکی قلب‏‌ها میان هم دست یابند و به‏‌خوبی درک کنند تصویری که رسانه‌های دشمن از برادران آن‏ها در کشور همسایه نشان می‏‌دهند، دروغ و ساختگی است.

امام جمعه خواف تصریح کرد: رفت و آمد میلیونی ملت‏‌های منطقه و پذیرایی شدن توسط مردم همسایه خود نقشی جدی در خنثی کردن تبلیغات و برنامه‏‌های دشمن دارد.

شمسیان با بیان اینکه حادثه تروریستی میرجاوه بار دیگر کینه دشمنان را آشکار کرد؛ بیان کرد: دشمنان در رأس آن‌ها آمریکا از جنگ روبرو می‌ترسند، بنابراین برای آنکه از غافله عقب نمانند هر از چند گاهی دست به این‌گونه اقدامات می‌زنند که باید بدانند امنیت خط قرمز ما است.

اربعین نمایشگاه پیوند ملت‌های اسلامی به‌خصوص ایران و عراق است

امام جمعه نیشابور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به انتشار سند الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: این سند میثاق‌نامه 50 ساله ملت ما و نظام اسلامی برای پیشرفت کشور بر مبنای اسلامی و ایرانی بودن است.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی با بیان اینکه این سند افق 50 ساله کشور را ترسیم کرده است؛ افزود: ما پیشرفت همراه با عدالت در برنامه‌ریزی‌ها می‌خواهیم و اگر کسی ایده و برنامه‌ای دارد که می‌تواند به پیشرفت و عدالت در برنامه‌ریزی کشور کمک کند آن را ارائه بدهد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: چه از نظر منابع انسانی و چه از نظر منابع طبیعی کشوری هستیم با استعداد که باید از آن استفاده کنیم وگرنه کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها کار ما توقف ندارد.

امام جمعه نیشابور با اشاره به قتل جمال خاشقجی افزود: این قتل آمریکا، عربستان و ترکیه را به‌چالش کشید.

یعقوبی با بیان اینکه تمام رسانه‌ها،خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نخبگان علیه بن سلمان بسیج شده‌اند؛ ادامه داد: آمریکا به بن سلمان فهمانده است که اگر دو هفته از او حمایت نکند کار او تمام است.

وی با بیان اینکه بن سلمان جنایات زیادی را در یمن، تحریک داعش در سوریه مرتکب شده است؛ تصریح کرد: آمریکا تمام این‌ها را روی میز بن سلمان گذاشته است که یا باید به کنار بروی یا با من باشی.

امام جمعه نیشابور با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی؛ گفت:حماسه بزرگ اربعین و جمعیت ده‌ها میلیونی از چهل کشور گرد هم می‌آیند که این از هنر نظام اسلامی است.

یعقوبی ادامه داد: زیارت اربعین تجلیگاه گفتمان‌ ستیز مظلوم با ظالم است و نمایشگاه پیوند ملت‌های اسلامی خصوصا ایران و عراق است.

وی بیان کرد: مسئله تاسف‌باری که این هفته در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد و اختلاط دختر و پسر در ورزشگاه آزادی که نیاز به پاسخگویی مسؤولان ورزش است، ما برای اسلام شهید داده‌ایم، مراجع قبلا گفته‌اند که حق ندارین چنین کاری کنند اما برخی انگار به‌دنبال قبح شکنی هستند.

امام جمعه نیشابور ادامه داد: اگر می‌خواهید به زنان خدمت کنید این همه زن بی‌سرپرست بیکار، این همه زنان تحصیلکرده بیکار برای آنان کار درست کنید، امیدوارم قوه قضاییه و دادستان کل کشور که وعده دادند جلو این کار را بگیرند، دستگاه قضایی ما اجازه نمی‌دهد.

یعقوبی با اشاره به ربوده شدن تعدادی از مرزبانان کشور در چند روز اخیر؛ گفت: دولت پاکستان باید بیشتر در این خصوص همکاری کند، ما تا به‌حال از ناحیه مرزهای پاکستان خسارات زیادی دیده‌ایم، اگر نمی‌توانید کنترل کنید ما آماده کمک هستیم، سپاه و ارتش ما آمادگی این را دارد تا در این خصوص به شما کمک کند.

سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به معنای امید به آینده درخشان کشور است

امام جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به ابلاغ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: طبق این سند باید ایران طی ۵۰ سال آینده و در سال ۱۴۴۴ از نظر سطح کلی پیشرفت در شمار ۴ کشور برتر آسیا و ۷ کشور برتر دنیا شناخته شود، این یعنی امید به آینده درخشان کشور و بالندگی نظام اسلامی بر اساس عقلانیت و دیانت، که موجب افتخار است.

حجت‌الاسلام ناهیدی آمریکا را از دشمنان نادان ایران نام برد و اظهار کرد: ملت ایران با هوشیاری و نمایش قدرت در همه صحنه‌های دشمن را از صحنه خارج کنند و نگذارند عده‌ای نفوذی، حرکت نظام را کند کنند.

پیاده‌روی اربعین دارای پیام‌هایی دشمن‌شکن است

امام جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: در آستانه اربعین حسینی که میلیون‌ها زائر از 40 کشور جهان در این حرکت بزرگ حسینی حضور دارند، یکی از نشانه‌های شیعه حضور از نزدیک در مراسم زیارت اربعین از کنار بارگاه امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی حرکت پیاده‌روی را دارای پیام‌های دشمن‌شکن ذکر کرد و افزود: دشمن نمی‌خواهد نمایش این حضور را مشاهده کند، بنابراین مردم ما و شیعیان در کنار یکدیگر با وحدت و انسجام دست در دست برادران عراقی، موجب یأس و ناامیدی دشمنان ودر رأس آمریکای جهانخوار را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هیچ وقت غفلت را به‌خود را ندهید چرا که دشمن منتظر یک لحظه غفلت ما است؛ بیان کرد:  تمدن نوین اسلامی، تمدنی دین بنیاد و حق‌گراست و اگر حقیقت اسلام از این تمدن گرفته شود این تمدن پوچ می‌شود.

وظیفه نخبگان معرفی دشمن به مردم است

امام جمعه خوشاب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه وظیفه نخبگان است که دشمن و نوع دشمنی آنان را به مردم معرفی کنند؛ گفت: بعد از 1400 سال مستکبران نه تنها نتوانستند عشق و ارادت مردم به سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار از بین ببرند بلکه هر سال مراسم اربعین پرشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی افزود: اختلاف‌افکنی ایادی استعمار بین مردم ایران و عراق در عمل شاهد هستیم بر وحدت مردم در اربعین افزوده شده است.

وی با اشاره به تجمع میلیون ها زائر ائمه اطهار(ع) در کربلا و ارسال پیام وحدت مسلمانان به جهان بیان کرد: وقتی ملتی این چنین وحدت خودش را به رخ جهانیان می‌کشد و در عرصه‌های دیگر نیز توانایی مقابله با دشمن را خواهد داشت و توانایی خلق حماسه‌ای دیگر را دارا است.

امام جمعه خوشاب با اشاره به دیدار رهبری با نخبگان کشور افزود: نخبگان در مقابل جنگ اقتصادی دشمن وظیفه دارند با معرفی دشمن به مردم و با ارائه نظرات و ایده‌های خوب و عملی به مسؤولان به آنها کمک کنند.

دهقانی همچنین با اشاره به خیانت برخی افراد در داخل کشور؛ تصریح کرد: آیا بعد از 40 سال دشمنی آمریکا با ایران اسلامی و تحریم کشور حمایت از آمریکا خیانت به کشور  و رها کردن آرمان‌های شهدا نیست؟

وی یادآور شد: این وظیفه نخبگان است که دشمن و نوع دشمنی آنان را به مردم معرفی کنند.

راهپیمایی اربعین فرصت بزرگ و موهبتی الهی است

امام جمعه ششتمد در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان گفت: حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگ‌ترین محمل معرفی شیعه و نهضت سرخ حسینی به جهانیان است. 

 حجت‌الاسلام‌ محسن تسلیخ از راهپیمایی بزرگ اربعین به‌عنوان فرصت بزرگ و موهبتی الهی یاد کرد و افزود: این راهپیمایی بستری برای عینیت یافتن فرهنگ عاشورایی از جمله عزت، کرامت، ایثار، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و شهادت طلبی است. 

وی تصریح کرد: حضور ده‌ها میلیونی مردم از بیش از ۴۰ کشور جهان با تنوع مذهبی، نژادی، قومی، سنی و جنسیتی، نماد قدرت نرم شیعه و وحدت مسلمین در شرایط حساس کنونی است. 

امام‌جمعه ششتمد راهپیمایی اربعین را وحدت بخش جوامع مسلمین و تقویت روح همدلی و اخوت اسلامی به‌ویژه بین مردم عراق و ایران برشمرد و در عین حال تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نقش‌های مراسم اربعین ایجاد همدلی و رفع سوء‌تفاهم‌های میان ملت‌ها و قدرت‌نمایی و نمایش قدرت کشورهای منطقه است. 

تسلیخ گفت: حضور میلیونی و باشکوه مردم و جوانان ایرانی در این حماسه می‌تواند گواهی بر عدم تاثیر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در اراده مردم ایران باشد. 

وی بیان کرد: مقابله با مشکلات اقتصادی بدون تردید نیاز به تصمیم‌گیری‌های کلان، قاطع و راه‌گشای مسؤولان دارد. 

امام جمعه ششتمد درعین حال با اشاره به سخنان مفصل مقام معظم رهبری در جلسه فصلی با مسؤولان کشور به نقل از ایشان؛ افزود: معظم له فرمودند «اگر چه برخی از مشکلات اقتصادی به چالش‌های درونی و ساختار اقتصاد کشور باز می‌گردد و برخی نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا است، اما در مواجهه با هر یک از این دو بخش، راه‌های خردمندانه‌ای را به‌کار ببندید که نتیجه آن گره‌گشایی پایدار از زندگی مردم، ناامید شدن دشمن از اثرگذاری حربه تحریم باشد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.